Jak informuje Łukasz Bobek w “Gazecie Krakowskiej”, ruch pociągów pasażerskich, dalekobieżnych i regionalnych na kolejową zakopiankę wróci 25 czerwca. Na podróżnych pod Giewontem czeka jednak dworzec zastępczy.
Realizacja inwestycji na stacji Zakopane, to kontynuacja prac rozpoczętych w marcu – mówi Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK.
Do tej pory wykonano już roboty przygotowawcze, czyli rozbiórkę istniejących elementów, m.in. sieci trakcyjnej, linii energetycznej, oświetlenia, urządzeń automatyki kolejowej. Prowadzona jest rozbiórka torów i peronów, by wybudować nowe.
PKP PLK podkreśla, że zakres prac modernizacyjnych na stacji Zakopane wymagał uruchomienia tymczasowej stacji kolejowej.
Pociągi będą kursować do tymczasowej stacji, usytuowanej obok stacji postojowej PKP Intercity, przy ulicy Spyrkówka w rejonie ul. Chyców-Potok (ok. 2 km przed stacją Zakopane). Tymczasowa stacja będzie dostosowana do obsługi podróżnych. Będą kasy biletowe, poczekalnia, toalety, schody i dogodne dojścia oraz oznakowanie i tablice informacyjne – informuje Dorota Szalach z zespołu prasowego PKP PLK.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kolejową zakopiankę modernizują na trasie Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane.
Prace na jednotorowej linii prowadzone są etapami, tak by zapewnić podróżnym bezpośredni dojazd pociągiem pod Tatry w sezonie letnim oraz w zimowym – informuje PKP PLK.
Od 25 czerwca podróżni będą mogli korzystać z 21 zmodernizowanych stacji i przystanków między Skawiną a Zakopanem.
Zakończenie prac na kolejowej zakopiance planowane jest na drugą połowę 2023 r.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS