W porównaniu do poprzedniego sezonu, zmiany w roku 2010 wydają się niewielkie. Tak jest jednak tylko na pozór. Rok 2010 również może być rewolucyjny w historii F1.
A oto filmik, który wspaniale obrazuje wprowadzone zmiany:
- Zespoły będą mogły zakupić pakiet silników na cały sezon, za kwotę nieprzekraczającą 5 milionów euro. Będą one dostarczane przez niezależnego dostawcę wyłonionego w drodze przetargu. Przetarg na dostawę standaryzowanych silników wygrała brytyjska firma Cosworth
- Podtrzymano zamrożenie prac nad nowymi jednostkami napędowymi. Potrwa ono co najmniej do 2012 roku. Zespoły będą jeździć na tych samych silnikach co w 2009 roku. Dozwolone są jedynie drobne modyfikacje osprzętu.
- Zostanie wykonana dokładna lista wszystkich elementów zastosowanych w nadwoziu. Następnie, co do każdego z nich zostanie podjęta osobna decyzja, czy dany element, będzie mógł decydować o różnicy w osiągach. Elementy, które nadal będą mogły różnicować osiągi bolidów, będą musiały uzyskać homologację na okres całego sezonu. Ponadto, niektóre z nich, w celu redukcji kosztów, zostaną wyprodukowane z odpowiednio tanich materiałów. Elementy, które nie będą mogły różnicować osiągów zostaną ustandaryzowane. Zespoły będą mogły je zakupić lub samodzielnie wyprodukować, ale tylko w taki sposób, aby maksymalnie zredukować koszty produkcji.
- System komunikacji radiowej z kierowcą oraz telemetria zostaną ustandaryzowane.
- Wprowadzono dalsze ograniczenia dotyczące badań prowadzonych za pomocą tuneli aerodynamicznych.
- Stanowiska służące do testowania siły działającej na oponę zostaną zakazane. Wyjątek stanowią jedynie stanowiska badające siłę pionową.
- Została zmodyfikowana forma kwalifikacji. Od tej pory w pierwszej i w drugiej części będzie odpadać po ośmiu kierowców (ma to związek ze zwiększeniem limitu zespołów do trzynastu). Ponadto, w ostatniej sesji zawodnicy będą mogli brać udział w bolidach zatankowanych dowolną ilością paliwa.
- Wprowadzony zostanie zakaz tankowania bolidów podczas wyścigu.
- Minimalna waga bolidów została zwiększona z 605 do 620 kg, z uwzględnieniem ciężaru systemu KERS. Technologia ta nadal będzie dozwolona, pomimo, że osiem zespołów zrzeszonych w FOTA zdecydowało się z niej nie korzystać w przyszłym sezonie.
- Zmiana skali punktowej według klucza 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1. Punktować będzie dziesięciu najlepszych kierowców. Ma to związek z powiększeniem stawki do 13 zespołów.
- Wprowadzono przymus stosowania przez dziesiątkę najlepszych kierowców w kwalifikacjach opon używanych w ostatniej ich części.
- Przednie opony zostały zwężone, poprawi to znacznie możliwości wyważenia bolidu przez zespoły.
Fisker Ocean na torze
DO USUNIĘCIA
Esond 2010-03-02 20:28
szkoda że w filmiku mówią o innym systemie punktowania ;] Redakcjo prosimy o wyjaśnienie 🙂
DO USUNIĘCIA
eln1no 2010-03-02 20:59
Już wyjaśniam. Filmik został nakręcony i opublikowany zgodnie z ustaleniami FIA z 11 Grudnia 2009. Jednak 1 Lutego 2010 FIA ponownie zmieniła punktację. Obowiązuje ta podana w tekście, przynajmniej na ten moment 😉
DO USUNIĘCIA
Esond 2010-03-02 22:50
‘A oto filmik, który wspaniale obrazuje wprowadzone zmiany’ chyba jednak nie jest taki wspaniały 😛
DO USUNIĘCIA
złodziej wodzirej 2010-03-02 23:32
ładnie to tak kraść materiały z gpupdate.net?
DO USUNIĘCIA
eln1no 2010-03-03 04:33
Gdyby były skradzione to byś nawet o tym nie wiedział 🙂
DO USUNIĘCIA
złodziej wodzirej 2010-03-03 12:14
lol przecież ewidentnie filmik jest skopiowany z GPUpdate.net i wrzucony na ten serwer
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS