A A+ A++
Rewolucyjne zmiany w regulaminie, które miały miejsce w sezonie 2009, wywróciły ustanowiony porządek w F1 do góry nogami. Mistrzem świata kierowców został ten, który dotychczas miał jedno zwycięstwo w GP na koncie, a wśród konstruktorów zwyciężyli debiutanci pod wodzą niezawodnego Rossa Brawna.

W porównaniu do poprzedniego sezonu, zmiany w roku 2010 wydają się niewielkie. Tak jest jednak tylko na pozór. Rok 2010 również może być rewolucyjny w historii F1.

A oto filmik, który wspaniale obrazuje wprowadzone zmiany:

Oto wykaz wszystkich zmian w regulaminie przed sezonem 2010.

  1. Zespoły będą mogły zakupić pakiet silników na cały sezon, za kwotę nieprzekraczającą 5 milionów euro. Będą one dostarczane przez niezależnego dostawcę wyłonionego w drodze przetargu. Przetarg na dostawę standaryzowanych silników wygrała brytyjska firma Cosworth 
  2. Podtrzymano zamrożenie prac nad nowymi jednostkami napędowymi. Potrwa ono co najmniej do 2012 roku. Zespoły będą jeździć na tych samych silnikach co w 2009 roku. Dozwolone są jedynie drobne modyfikacje osprzętu.
  3. Zostanie wykonana dokładna lista wszystkich elementów zastosowanych w nadwoziu. Następnie, co do każdego z nich zostanie podjęta osobna decyzja, czy dany element, będzie mógł decydować o różnicy w osiągach. Elementy, które nadal będą mogły różnicować osiągi bolidów, będą musiały uzyskać homologację na okres całego sezonu. Ponadto, niektóre z nich, w celu redukcji kosztów, zostaną wyprodukowane z odpowiednio tanich materiałów. Elementy, które nie będą mogły różnicować osiągów zostaną ustandaryzowane. Zespoły będą mogły je zakupić lub samodzielnie wyprodukować, ale tylko w taki sposób, aby maksymalnie zredukować koszty produkcji.
  4. System komunikacji radiowej z kierowcą oraz telemetria zostaną ustandaryzowane.
  5. Wprowadzono dalsze ograniczenia dotyczące badań prowadzonych za pomocą tuneli aerodynamicznych.
  6. Stanowiska służące do testowania siły działającej na oponę zostaną zakazane. Wyjątek stanowią jedynie stanowiska badające siłę pionową.
  7. Została zmodyfikowana forma kwalifikacji. Od tej pory w pierwszej i w drugiej części będzie odpadać po ośmiu kierowców (ma to związek ze zwiększeniem limitu zespołów do trzynastu). Ponadto, w ostatniej sesji zawodnicy będą mogli brać udział w bolidach zatankowanych dowolną ilością paliwa.
  8. Wprowadzony zostanie zakaz tankowania bolidów podczas wyścigu.
  9. Minimalna waga bolidów została zwiększona z 605 do 620 kg, z uwzględnieniem ciężaru systemu KERS. Technologia ta nadal będzie dozwolona, pomimo, że osiem zespołów zrzeszonych w FOTA zdecydowało się z niej nie korzystać w przyszłym sezonie.
  10. Zmiana skali punktowej według klucza 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1. Punktować będzie dziesięciu najlepszych kierowców. Ma to związek z powiększeniem stawki do 13 zespołów.
  11. Wprowadzono przymus stosowania przez dziesiątkę najlepszych kierowców w kwalifikacjach opon używanych w ostatniej ich części.
  12. Przednie opony zostały zwężone, poprawi to znacznie możliwości wyważenia bolidu przez zespoły.

Fisker Ocean na torze


DO USUNIĘCIA

Esond 2010-03-02 20:28

szkoda że w filmiku mówią o innym systemie punktowania ;] Redakcjo prosimy o wyjaśnienie 🙂

eln1no

DO USUNIĘCIA

eln1no 2010-03-02 20:59

Już wyjaśniam. Filmik został nakręcony i opublikowany zgodnie z ustaleniami FIA z 11 Grudnia 2009. Jednak 1 Lutego 2010 FIA ponownie zmieniła punktację. Obowiązuje ta podana w tekście, przynajmniej na ten moment 😉

DO USUNIĘCIA

Esond 2010-03-02 22:50

‘A oto filmik, który wspaniale obrazuje wprowadzone zmiany’ chyba jednak nie jest taki wspaniały 😛

DO USUNIĘCIA

złodziej wodzirej 2010-03-02 23:32

ładnie to tak kraść materiały z gpupdate.net?

eln1no

DO USUNIĘCIA

eln1no 2010-03-03 04:33

Gdyby były skradzione to byś nawet o tym nie wiedział 🙂

DO USUNIĘCIA

złodziej wodzirej 2010-03-03 12:14

lol przecież ewidentnie filmik jest skopiowany z GPUpdate.net i wrzucony na ten serwer

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułUnimot szacuje, że skorygowana EBITDA grupy w '19 wyniosła 63,7 mln zł
Następny artykułZa wypłatę z bankomatów zapłacimy więcej? Zamieszanie z powodu wyższego VAT-u