gry
26 kwietnia 2022, 18:50
autor: Michał “Maycuzai” Zegar
Bethesda udostępniła kolejny odcinek serii „Do gwiazd”, a wraz z nim nowe grafiki koncepcyjne z gry Starfield. Film nosi tytuł „Dźwięk przygody” i skupia się na ścieżce dźwiękowej nadchodzącej produkcji, którą komponuje Inon Zur.
Bethesda udostępniła kolejny – trzeci – odcinek filmowej serii „Do Gwiazd”, w której omawiane są zagadnienia związane z nadchodzącą grą Starfield. Ta ma ukazać się 11 listopada tego roku na PC-tach oraz konsolach Xbox Series X/S (i będzie dostępna na premierę w subskrypcji Game Pass).
Nowe grafiki
W powyższym wideo zaprezentowano także niewidziane wcześniej grafiki koncepcyjne z gry Starfield (jedną z nich umieściłem też na samej górze, tuż pod tytułem wiadomości).
Źródło: YouTube.
Źródło: YouTube.
Dźwięk przygody
Najnowszy odcinek o tytule „Dźwięk przygody” skupia się na oprawie dźwiękowej gry. Epizod ten prowadzili Mark Lampert (dyrektor ds. dźwięku w Bethesda Game Studios) i Inon Zur (kompozytor muzyki).
- Pierwszy z panów piastował stanowisko dyrektora ds. dźwięku przy produkcji takich hitów jak Skyrim czy ostatnie części Fallouta, za które odpowiadała Bethesda.
- Drugi skomponował zaś utwory do bestsellerowych gier pokroju Dragon Age’a: Początku, Crysisa czy ostatnich części Fallouta, nad którymi czuwał Lampert.
Co z gameplayem? Gwoli ścisłości – nie jest niczym niezwykłym, że do tej pory wciąż nie ujrzeliśmy prezentacji rozgrywki. Bethesda na ogół nie spieszy się z demonstrowaniem swoich gier. Na przykład Fallout 4 został zapowiedziany w czerwcu 2015 roku, a swoją premierę miał niecałe pół roku później.
Motyw przewodni
W filmie Lampert rzuca nieco światła na muzyczny motyw przewodni Starfielda:
Zdaje się, że to Frank Zappa [amerykański muzyk rockowy – dop. red.] powiedział, że najważniejsza w dziele jest rama (…). Główny motyw muzyczny w każdej z naszych gier jest właśnie taką ramą.
Zawsze staramy się wplatać go wszędzie, gdzie to tylko możliwe. Gdy gracz osiąga kolejny poziom, gdy odkrywa nową lokację – zawsze wracamy do tego utworu i w jakiś sposób wykorzystujemy w tych momentach jego melodię.
Największe wyzwanie
Artyści opisali także największe wyzwanie, z jakim muszą się zmierzyć przy kompozycji muzyki do Starfielda:
Zur: Największym wyzwaniem jest stworzenie kluczowego motywu.
Lampert: Czuję wielką ulgę, gdy w końcu uda nam się opracować główny motyw, bo reszta to kwestia iteracji, ale właściwie napisze się sama.
Abonament Game Pass kupisz tutaj
Źródło: YouTube.
„Uświęcona trójca”
Zur przybliża również swoje podejście do tworzenia muzyki do Starfielda:
Moje podejście do Starfielda nazywam „uświęconą trójcą”. Wszystko płynie, prawda? Wszystko się zmienia i wszystko wraca. Ta-da, taaa-daaa… To jest nasz rozwój i wtedy… ta-da. Czyli prezentacja, rozwój i powrót (…), pewien rodzaj zapętlonej podróży.
Wyruszasz, wędrujesz, odkrywasz, powracasz – wtrącił Lampert.
Źródło: YouTube.
Magiczna gra
Lampert zdradza z kolei, co ma wyróżniać muzykę w Starfieldzie:
[Ekscytuję się], nie tylko wplatając główny motyw w najważniejsze momenty w grze (…), ale też używając go do tworzenia dźwięków. Wziąć tremola instrumentów dętych drewnianych i spowolnić je, odwrócić. Biorę tę muzykę i zmieniam ją w muzyczne tło (…).
Możesz wskoczyć do gry i podążać za głównym zadaniem, głównym wątkiem fabularnym, przez co odwiedzasz kolejne miejsca. Gra ma tendencję do odtwarzania właściwej zmiany akordu we właściwym czasie i wiele razy dzieje się to przypadkowo. Spoglądasz na dolinę we właściwej chwili i wtedy zmienia się muzyka – i takie chwile wydają się oskryptowane, choć nie są.
ZASTRZEŻENIE
Firma GRY-OnLine S.A. otrzymuje prowizję od wybranych sklepów, których oferty prezentowane są powyżej. Dołożyliśmy jednak wszelkich starań, żeby wybrać tylko ciekawe promocje – przede wszystkim chcemy publikować najlepsze oferty na sprzęt, gadżety i gry.
- Starfield – strona oficjalna
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS