W tym roku organizatorzy z Automobilklubu Krakowskiego zapraszają także amatorów turystyki motoryzacyjnej, dla których prowadzona będzie odrębna klasyfikacja GT. Zgłoszone samochody muszą być wyprodukowane przed datą 31.12.1998. Uczestnicy pokonają identyczną, jak uczestnicy jadący na regularność, ponad 800-kilometrową trasę, jednak bez szczegółowych pomiarów regularności przejazdów. Obowiązywać ich będą jedynie czasy wjazdów na poszczególne Punkty Kontroli Czasu. To gratka dla miłośników tej formy turystyki, okazja do zobaczenia rajdu „od środka”.
Trasa 11. Rajdu Polski Historycznego liczyć będzie dokładnie 814,9 kilometrów, bazą zawodów tradycyjnie będzie Hotel Soray w Wieliczce.
Atrakcją dla kibiców i miłośników aut historycznych będzie start do rajdu w czwartek 22 czerwca (godz. 20:00), zlokalizowany przy Tauron Arena Kraków. Załogi wyruszą na pierwszy, krótki ale widowiskowy odcinek z pomiarem regularności, zlokalizowany wokół areny, skąd przejadą na trasę prowadzącą m.in. przez Brzegi i Węgrzce Wielkie – znane oesy z Memoriałów Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza. Etap 1 zakończy się wieczorem w Wieliczce.
W piątek 23 czerwca ruszy drugi etap rajdu; tym razem startujące samochody będzie można oglądać o godz. 8:00 pod kompleksem sportowym Solne Miasto w Wieliczce bądź kilka minut później na wielickim rynku. Trasa etapu poprowadzi najpierw na południe do Czchowa, gdzie zaplanowano postój, następnie na zachód do Zawoi, gdzie pierwszej załogi należy oczekiwać ok. godz. 15:00; o 21:30 uczestnicy powinni zameldować się na mecie etapu w Hotelu Soray.
Sobota 24.06 to poranny start (godz. 8:00) spod Centrum Konferencyjno–Szkoleniowego Wieliczka i wędrówka m.in. przez Czernichów do Trzebini.
informacja prasowa
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS