Rajd z bazą w Gap, miejscu urodzenia ośmiokrotnego mistrza WRC Sebastiena Ogiera, ma być jednym z najtrudniejszych w ostatnich latach i może pochwalić się najdłuższym dystansem od 2018 roku.
Sezon 2025 rozpocznie się trzema nocnymi odcinkami specjalnymi rozegranymi w czwartek wieczorem tuż po tradycyjnej ceremonii startu na Casino Square w Monako.
Najpierw zawodnicy zmierzą się z próbą Digne-les-Bains – Chaudon-Norante (19,01 km), która w programie poprzedza odcinek specjalny Esparron – Oze (18,32 km). Rywalizację pierwszego dnia zakończy oes Avancon – Notre-Dame-du-Laus (14,9 km).
Piątkowy etap będzie rozgrywać się w regionach Hautes-Alpes i Alpes-de-Haute-Provence i obejmuje 107,38 km jazdy na czas. Odcinki specjalne Saint-Maurice – Aubessagne (18,70 km), Saint-Leger-les-Melezes – La Batie-Neuve (16,68 km) i La Breole – Selonnet (18,31 km) zostaną przejechane dwukrotnie.
Sobota będzie najdłuższym dniem rajdu z trzema trudnymi odcinkami specjalnymi pokonywanymi dwukrotnie o łącznej długości 132,10 km. Będą to próby: La Motte-Chalancon – Saint-Nazaire-le-Desert (27,30 km), Aucelon – Recoubeau-Jansac (20,91 km) i La Batie-des-Fonts – Aspremont (17,84 km).
W niedzielę załogi przemieszczą się na południe i pokonają trzy próby zlokalizowane pomiędzy Gap, a Monako. Etap rozpoczną odcinki Avancon – Notre-Dame-du-Laus (14,90 km) i Digne-les-Bains – Chaudon-Norante (19,01 km). Z kolei klasyczny La Bollene-Vesubie – Peira-Cava (17,97 km) będzie rozegrany jako Wolf Power Stage.
Ceremonia mety odbędzie się ponownie na Casino Square w Monako.
Uczestnicy 93. edycji alpejskiego klasyka będą mieli do pokonania w sumie 18 odcinków specjalnych o łącznej długości 343km.
FIA i promotor WRC ocenią propozycję trasy i jeśli ją zaakceptują, jej ostateczna wersja zostanie opublikowana po otwarciu zgłoszeń jeszcze w tym roku.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS