A A+ A++

Konkurenci i rywale, dwie gigantyczne firmy Google i Facebook. Każdy, kto będzie chciał zwiększyć swoją sprzedaż, będzie rozważał zakup reklamy u jednego z tych dwóch gigantów. Problem budzi jednak jedna kwestia – która reklama jest bardziej skuteczna? Co wybrać: Google Ads, a może  Facebook Ads? Przed podjęciem ostatecznej decyzji warto porównać, co oferują nam oba systemy.

Facebook Ads i Google Adwords w liczbach

W raporcie „Digital 2019” możemy poznać dane liczbowe dotyczące ilości osób, które aktywnie korzystają z internetu. Jest ich na świecie już niemal 4,4 miliarda, co stanowi prawie 58% populacji. Jak wskazują dane zawarte w raporcie, średnio z sieci korzystamy około 6,5 godziny dziennie. Badania przeprowadzone przez Doloitte są jeszcze bardziej szczegółowe, wskazują, że 96% Polskich użytkowników sieci wybiera Google jako swoją wyszukiwarkę, a 66,1% aktywnie korzysta z Facebooka.

Przeprowadzenie kampanii Google Ads warto zlecić wyspecjalizowanej agencji np. https://mediaclick.pl, która zadba o możliwie najwyższy zwrot z inwestycji w reklamę.

Czy Google Ads i Facebook Ads mają wspólne cechy?

Obie platformy reklamowe można nazwać wspólnym określeniem – najpotężniejsze na całym świecie narzędzia umożliwiające promocję online. Za sukcesem obu z nich stoi nieustający rozwój. Google Ads jak i Facebook Ads regularnie proponują ulepszenia formatów reklamowych, które mają na celu ciągłe poszerzanie docelowej grupy klientów, do których trafia spot reklamowy. Obie platformy łączy także sposób uiszczania opłat, jakim jest Cost Per Click (CPC). Płacimy za realne wyświetlenie naszej reklamy przez odbiorcę, nie za sam fakt umieszczenia jej w serwisie. Google i Facebook dążą do trafienia do jak największego grona potencjalnych klientów. W obu serwisach możemy sami wybrać:

  • do kogo kierowana jest reklama (według płci oraz wieku),
  • obszar geograficzny (np. blisko naszej firmy, powiat, kraj)

W tym ostatnim aspekcie nieco więcej zgromadzonych informacji ma Facebook,  jednak wiedza Google także jest obszerna. Oba serwisy umożliwiają także dopasowywanie reklam bezpośrednio do zainteresowań użytkowników.

Co odróżnia Facebook Ads od Google Ads?

Google jest wyszukiwarką, z której korzystają niemal wszyscy internauci w Polsce. Podobnie wygląda sytuacja, jeżeli chodzi o zasięg. Facebook nie dociera do tak dużej ilości internautów co Google. Jest zdecydowanie słabszy pod tym względem – trafia do około 22 milionów osób, co stanowi około 81% internautów. Dotarcie do potencjalnych klientów na Facebooku jest możliwe, jeżeli mamy na myśli konkretne grupy docelowe. Kiedy odbiorca naszej reklamy nie jest ściśle określony, a kampania reklamowa ma być skierowana do osób o konkretnych zainteresowaniach bezwzględnie Google Ads będzie lepszym wyborem, zwłaszcza, że remarketing, który proponuje Google w swoich kampaniach reklamowych, daje gwarancję, że ponowny przekaz kampanii reklamowej, będzie skierowany do osób, które już ją wyświetliły.

Najlepsza cena na rynku

Koszty, jakie generuje kampania produktowa na Google i Facebooku, są nieco odmienne. Stawki kampanii Google Ads  są nieco wyższe niż koszty, jakie trzeba ponieść na Facebooku. Jednak konieczność poniesienie wyższej opłaty zostaje nam zrekompensowana przez liczbę konwersji. Rozpatrywanie reklamy jako kosztu jest błędem. Kampanię reklamową należy analizować całościowo. Najważniejsza jest relacja zysków, jakie poniosła firma na reklamę skonfrontowana z kosztami kampanii. Oba systemy dają możliwość zestawienia wszystkich tych parametrów, pokazując przy tym obrazowe statystyki.

Fantastyczne Google Ads – linki sponsorowane

Narzędzie, jakim są linki sponsorowane, które proponuje Google Ads, bywa bardzo przydatne. Ta metoda reklamowa jest idealna dla firm, które dysponują mniejszym budżetem. Skorzystanie z tej metody nie dość, że niedrogie jest też bardzo proste. Cechą wyróżniającą ten sposób przeprowadzenia kampanii reklamowej jest rewelacyjna relacja efektów, jakie daje wykupienie linków sponsorowanych do ich ceny.

Wyciągając wnioski z przedstawionego porównania, szala zwycięstwa wskazuje jednoznacznie Google Ads. Zasięg, jaki osiąga Google, jest nieporównywalny z żadnym innym, dołączając do tego wysoką skuteczność, otrzymujemy receptę na perfekcyjną kampanię reklamową.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułProf. Simon: Przez takie kuriozalne sytuacje zaczyna rodzić się anarchia
Następny artykułLiczył na duży zysk, a stracił dużą kwotę pieniędzy!