A A+ A++

Nie da się ukryć, że CD projekt RED rozczarował miłośników konsol, z racji tego że port na konsole jest po prostu tragiczny. Jednakże czy to jedyny powód, dla którego Cyberpunk zbiera negatywne oceny kilka dni po premierze? 

Błędy, problemy, bugi

Zaczniemy od banalnego buga, który spowodował ogromną niewygodę dla dużej liczby zainteresowanych grą osób. Gra pozwala jedynie na zmianę kluczowych ustawień niektórych wybranych komend, przez co jest krytykowana przez osoby leworęczne. Ci ludzie nie mogą używać strzałek do poruszania się, co jest mocno niewygodne w przypadku kiedy lewa ręka jest tą, z której korzystają te osoby częściej.

Następnym ,,grzechem” twórców jest to, że standardowa optymalizacja gry na PC jest dość… nietypowy. Już tłumaczymy o co chodzi – wystarczy powiedzieć, że mimo rekomendowanych wymagań sprzętowych – osoby o mocniejszych PC-tach mają problemy z sypiącymi się animacjami, bądź też spadkami FPS-ów. Proces dostosowywania gry do różnych konfiguracji może być również bardzo zabawny – ponieważ czasami gra po prostu może się zawiesić.

Cyberpunk 2077 często zawiesza się na pulpicie, czasami nawet podczas tworzenia postaci. Gracze, którzy rozpoczęli przygodę w „Badlands”, zgłaszali, że gra uległa awarii, gdy dotarli do miasta i nie mogli przejść dalej, nawet jeśli próbowali cofać się do poprzednich zapisów. Ponadto wielu graczy otrzyma błąd „spłaszczenia”, co powodowało uniemożliwienie dalszej rozgrywki. Kolejną kwestią, jaką trapi cyberpunk jest zanikanie dźwięku, bądź też samoistny powrót ustawień do konfiguracji początkowej. Co ciekawe, niewielka liczba graczy narzeka również na rozgrywkę czy mechanikę.

Kiedy CD Projekt naprawi błędy?

Zgodnie z oczekiwaniami CD Projekt przez następne kilka miesięcy będzie pracował na wyższym tempie, aby wyeliminować zgłaszane przez graczy problemy, a największą przeszkodą będzie skala projektu – przypominamy że sam projekt był rozpoczynany aż 8 lat temu, co może stanowić poważną przeszkodę, ponieważ zapewne niektóre osoby, które były zaangażowane w ten projekt nie pracują już dla CD Projekt, co może spowolnić mocno proces wypuszczania hotfixów.

Dlaczego CD Projekt nie jest pod ciężkim ,,ostrzałem” graczy?

To dość zastanawiające dla wielu, ale trzeba pamiętać o tym, że CD Projekt ma opinię ,,dobrego” studia, które nie jest ,,łase na kasę” oraz zawsze stara się dostarczyć graczom jak najlepszy produkt. Co ciekawe pojawiły się nawet zakłady bukmacherskie na to, czy produkt od CD Projekt Red będzie przebijał rekordy, czy też nie. Legalni bukmacherzy w Polsce zaoferowali mnóstwo tych zakładów, ale nawet oni nie spodziewali się pozytywnego odbioru graczy. Koniec końców owszem, gra ma mnóstwo błędów, jest zabugowana, ale każdy, kto nie jest usatysfakcjonowany tym tytułem może poprosić o zwrot, który na pewno zostanie udzielony. Gracze również zdają sobie sprawę z tego, że przez kilka następnych miesięcy gra zostanie naprawiona, więc nic dziwnego, że CD Projekt dostał ogromny kredyt zaufania, chociaż jest to zrozumiałe, z racji tego że studio to nie ma żadnych poważnych przewinień i nigdy nie starało się prowadzić takich praktyk jak znienawidzone EA czy Epic Games.

Problemy z konsolami

Nie da się ukryć, że developerzy cyberpunka skupili się głównie na porcie komputerowym, co przełożyło się na to, że przycięli sporo czasu na tworzeniu odpowiedniego portu na konsole. Naturalnie CD Projekt szumnie zapowiedziało, że Cyberpunk 2077 będzie dostępny również na starszą generację konsol, ale chyba marketing zapomniał dogadać się z developerami, ponieważ powodem dla którego wiele studiów robiących gry tworzy porty jedynie na najnowsze konsole są ograniczenia sprzętowe.

Nie inaczej stało się tutaj, ponieważ mimo iż gra osiągnęła rekordową sprzedaż na konsolach, to przy starszych generacjach xboxów i ps4 gra była niemalże niegrywalna. Nie jest to nic zaskakującego, ponieważ w naszej opinii Cyberpunk 2077 nigdy nie powinien być wydany na konsole – a czas jaki byłby zaoszczędzony na port konsolowy mógłby pozwolić na poprawienie bugów oraz błędów, które znalazły się w grze na PC-ty.

Konsole to w większości ,,upośledzone” pc-ty z wgranym customowym oprogramowaniem, nastawionym głównie na gry – coraz mniej twórców decyduje się tworzyć tytuły na ten ślepy zaułek technologii komputerowej, dlatego też w naszej opinii CD Projekt również powinien iść tym trendem.

Co zamierza CD projekt?

Otóż przede wszystkim przeprosił graczy za niedogodności – w następnych kilku miesiącach gra będzie ,,łatana” przez twórców, oraz będą oni naprawiali port na Xboxy oraz Playstation, chociaż w naszej ocenie jest to daremna zabawa – tak duży projekt będzie potrzebował lat aby usunąć wszystkie błędy z konsol. Naturalnie PR-owcy z CD Projekt ogłosili, że każdy kto chce, może poprosić o zwrot kosztów za grę.

[artykuł partnerski]

Spodobał Ci się artykuł? Daj lajka i udostępnij dalej. Dziękujemy 🙂
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWizz Air inauguruje loty z Jasionki
Następny artykułNapad pod Warszawą. Trwa obława