Jak podkreśla Jeff Hyman, prezes Recruit Rockstars, w rozmowie dla CNBC, rekruterzy, którzy zadają to pytanie, oczekują od kandydata dogłębnych przemyśleń na temat pracy w firmie. Hyman, który w swojej 25-letniej karierze przeprowadził wywiady z ponad 30 tys. osób, zna na wylot mechanizmy rekrutacji.
Dlaczego chcesz tu pracować? Rekruterzy radzą, co odpowiedzieć
W materiale CNBC, Jeff Hyman oraz Emily Liou, ekspertka ds. kariery, dzielą się swoimi spostrzeżeniami i radami na temat tego, jak skutecznie odpowiadać na to pytanie, aby zrobić pozytywne wrażenie na każdym menedżerze rekrutującym nas do pracy.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Zgodnie z ich radą, przed rozmową kwalifikacyjną warto dokładnie zapoznać się z informacjami na temat firmy, do której aplikujemy. Możemy to zrobić, czytając najnowsze wiadomości na jej temat, przeglądając posty w mediach społecznościowych oraz informacje na firmowej stronie internetowej. Szczególnie ważne są informacje, które mogą nam pomóc wyróżnić się na tle innych kandydatów.
Emily Liou podkreśla, że jeżeli na przykład ubiegamy się o pracę w firmie Apple i powiemy rekruterowi, że chcemy tam pracować, ponieważ firma produkuje fajne komputery, to taka odpowiedź nie przyniesie nam zatrudnienia. Wielu innych kandydatów powie dokładnie to samo.
Dlatego też, eksperci radzą, aby skupić się raczej na dwóch lub trzech szczegółach, które są dla nas najważniejsze. Mogą to być na przykład misja firmy, jej strategia biznesowa lub praca z konkretnym zespołem firmy. Na tej podstawie warto zbudować swoją wypowiedź – radzi Jeff Hyman.
Hyman podkreśla również, że ważne jest, aby nasza odpowiedź była szczera i osobista. Dodatkowo, jeśli pokażemy, że w przygotowanie się do rozmowy włożyliśmy dużo czasu i wysiłku, to na pewno zostanie to docenione.
Podczas rekrutacji szczerze podziel się swoimi refleksjami
Emily Liou uważa, że jednym z kluczowych działań, które możemy podjąć jako kandydaci na określone stanowisko pracy, jest dzielenie się z osobą rekrutującą naszymi przemyśleniami na temat tego, co nas szczególnie przyciągnęło do danej organizacji. Może to być na przykład renoma firmy, która zbudowała ją w oparciu o równowagę pomiędzy pracą a życiem prywatnym, lub stworzenie podobnych wartości dla różnych pokoleń na rynku pracy, w tym zarówno X, Y, jak i np. Z.
Warto również zastanowić się nad tym, jaki wpływ nasze zatrudnienie mogłoby mieć na zespół w pracy.
Jeff Hyman zauważa, że kiedy firma szuka nowych kandydatów do pracy, ma często rzeczywisty problem do rozwiązania, niezależnie od tego, czy chodzi o rosnące przychody, wprowadzenie nowego produktu, czy coś innego. Jego zdaniem, jeśli rekruter pyta nas, dlaczego chcemy tu pracować, jest to doskonała okazja, aby pokazać, że jesteśmy nie tylko podekscytowani możliwością pracy, ale widzimy także szansę na to, aby rozwiązywać rzeczywiste problemy firmy, do której chcemy dołączyć.
Eksperci są zgodni co do tego, że firmy poszukują dziś ludzi, którzy rozumieją ich misję i są zaangażowani w swoją pracę. Niestety, ich zdaniem wiele osób traci okazję, aby pokazać to na rozmowie o pracę i nawiązać zarazem dobry kontakt z rekrutującą ich osobą.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS