A A+ A++

W obliczu globalnych konfliktów, inflacji i wobec oczekiwań klientów, którzy są coraz bardziej ostrożni w wyborach produktów, czy usług, wiele firm rezygnuje z nakładów na innowacje. Tym bardziej umiejętność przewidywania trendów i potrzeba dostarczania konsumentom oczekiwanych przez nich innowacji nabiera kluczowego znaczenia.

Valéry Gaucherand, dyrektor generalny L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie, zauważa, że obecna sytuacja makroekonomiczna i geopolityczna powoduje, iż wiele przedsiębiorstw dostosowuje swoje plany, a nawet wstrzymuje inwestycje.

„W L’Oréal wierzymy, że obowiązkiem lidera branży jest projektowanie zrównoważonej przyszłości dla konsumentów. Innowacje są ważne dla biznesu, ale zmiany nie zachodzą same – dlatego zainicjowaliśmy dyskusję wśród naszych partnerów, firm i ekspertów, którzy patrzą na innowacje z różnych stron” – powiedział Valéry Gaucherand.

„W szybko zmieniającym się świecie, umiejętność przewidzenia trendów oraz potrzeb konsumentów ma ogromne znaczenie dla kreowania innowacyjnych rozwiązań” – dodał Adam Nitecki, dyrektor generalny ds. e-commerce L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie.

Odpowiedzi na pytanie: „Czego oczekują klienci?” daje badanie konsumenckie przeprowadzone przez agencję badawczą Kantar Polska. Według niego aż 54 proc. badanych konsumentek i konsumentów dostrzega innowacje w branży kosmetycznej. Polacy uważają, że innowacje powinny przede wszystkim służyć zmniejszeniu negatywnego wpływu na środowisko naturalne (90 proc. badanych), ale także zmieniać i ulepszać istniejące już produkty oraz przyczyniać się do sprawniejszej ich produkcji, aby cena wyrobów była niższa (po 87 proc. badanych). Zdecydowanie lubią próbować i korzystać z nowych produktów czy rozwiązań oraz szukają o nich informacji (więcej niż połowa badanych – 52 proc.). Z innowacjami i wprowadzaniem nowych rozwiązań oraz sposobów działania styka się 42 proc. badanych. Jeden procent mniej (41 proc.) często rozmawia ze znajomymi i rodziną o nowych produktach czy usługach.

Adam Nitecki zaznaczył, że nawet w okresie ograniczonych możliwości finansowych Polacy wciąż preferują produkty o odpowiednim stosunku jakości do ceny.

„Nieustająco poszukujemy innowacyjnych rozwiązań, które urozmaicą doświadczenia klientów. Z podwarszawskiej fabryki L’Oréal na polski rynek trafia ponad tysiąc nowych produktów kosmetycznych rocznie, w tym wiele przełomowych innowacji, które są efektem pracy naukowców z różnych stron świata” – dodał Adam Nitecki.

Rektor Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie dr hab. Piotr Wachowiak powiedział, że kierowana przez niego uczelnia bardzo ceni sobie współpracę z partnerami biznesowymi.

„W Polsce współpraca badawcza między uczelniami wyższymi, a praktyką gospodarczą nie wygląda jeszcze dobrze, ale myślę, że da się to usprawnić. Bo w rozwoju gospodarczym doszliśmy już do ściany, wykorzystujemy te tradycyjne czynniki, które dają rozwój. Tymczasem czynnikiem rozwojowym jest obecnie innowacyjność. Badania prowadzone przez wyższe uczelnie muszą być użyteczne dla biznesu” – powiedział dr hab. Wachowiak.

Donata Wolińska, dyrektor generalna ds. transformacji i zrównoważonego rozwoju L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie zauważyła, że w temacie projektowania przyszłości i napędzania trendów konsumenckich, jednym ze sposób działania L’Oréal jest skupienie się na dostarczaniu nowych doświadczeń konsumentom.

„W L’Oréal wierzymy, że przyszłość będzie wielowymiarowa, obejmie sferę fizyczną, cyfrową i wirtualną. Jesteśmy pionierami technologii Web2.0, między innymi w obszarze diagnozowania skóry, konsultacji wideo i wirtualnych makijaży ułatwiających decyzje zakupowe, ale też poprawiających nasz wygląd w czasie spotkań na Teams. Badamy również Web3.0 i budujemy fundamenty dla doświadczeń konsumentów w nowej rzeczywistości wirtualnej – Metaverse” – wyjaśniła Donata Wolińska.

Podczas dyskusji uczestnicy panelu poszukiwali również odpowiedzi na pytanie: Czy jesteśmy gotowi na zwiększenie innowacyjności w Polsce? Jakie umiejętności są kluczowe i co musimy zmienić?

„Prawdziwe innowacje wynikają z ducha przedsiębiorczości, zapału i zaangażowania we wdrażanie pomysłów” – podsumował Valéry Gaucherand, dyrektor generalny L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie.

Spotkanie „Jak technologie i innowacje napędzają trendy konsumencie w Polsce?” odbyło się w ramach Forum Ekonomicznego w Karpaczu, w pierwszych dniach września 2023 r. W panelu uczestniczyli przedstawiciele L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie a także firmy badawcze, telekomunikacyjne, technologiczne, doradcze, media oraz przedstawiciele wyższych uczelni.

Źródło informacji: PAP MediaRoom
 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMarini po operacji
Następny artykułStudia lub szkoła średnia za granicą, nauka w jednym z europejskich krajów, Kanadzie lub USA? Jak zaplanować edukację za granicą, jak uzyskać stypendium, przejść przez procedury i jaką uczelnię wybrać?