Internet wywrócił do góry nogami wiele dotychczasowych przyzwyczajeń konsumentów. Przedsiębiorcy muszą dostosowywać się do kolejnych zmian, jeśli chcą skutecznie konkurować o zainteresowanie przyszłych klientów. A kiedy już ktoś trafi na stronę firmy – najczęściej za pośrednictwem wyszukiwarki Google – trzeba zadbać o to, aby na niej pozostał i łatwo znalazł to, czego w danej chwili potrzebuje. Eksperci z agencji AFTERWEB przekonują, że kwestie SEO oraz UX przenikają się coraz głębiej.
Za ponad połowę sesji w internecie odpowiadają właściciele smartfonów i innych urządzeń mobilnych
Do wygodnego przeglądania zasobów sieci w zupełności wystarczy sprzęt kieszonkowych rozmiarów. Na dodatek sterowany dotykowo – z technicznego punktu widzenia to zupełnie inny sposób poruszania się po stronie, niż za pośrednictwem tandemu myszka + klawiatura. Trend dostrzegło również kierownictwo Google. Tak od kilku lat w wyszukiwarce obowiązuje zasada „mobile first”, która wymusiła całkowitą zmianę do podejścia budowy stron internetowych. Boty i algorytmy Google oceniają przede wszystkim jakość mobilnej wersji witryny. Twórcy wyszukiwarki tak modyfikują swoje narzędzie, aby wyniki organiczne w pierwszej kolejności pokazywały witryny użyteczne, niosące konkretną wartość dla użytkowników. Zawartość merytoryczna liczy się w tym samym stopniu, co wygoda poruszania się po stronie oraz czytelny layout.
Specjaliści od pozycjonowania radzą skupić się nie na wyszukiwarce, a docelowym odbiorcy
Trzeba spełniać domniemane oczekiwania internautów w jak największym stopniu, aby pojawić się na eksponowanych miejscach w Google. Sztuczne tworzenie treści pod frazy kluczowe, w celu zaindeksowania jak największej ilości podstron przez boty, nie przyniesie wielu korzyści. Jeżeli firmowa witryna www ma napędzać sprzedaż, to należy ją zbudować patrząc w pierwszej kolejności na potrzeby klientów. Skuteczne pozycjonowanie stron www przez SEO oraz UX przekłada się na finansowe wyniki. A jak poznać wymagania konsumentów z konkretnej grupy docelowej? Przeprowadzając badania, a także drobiazgowo analizując zgromadzone wcześniej dane. Również te na temat zachowań internautów odwiedzających stronę firmy. Zdobycie takich statystyk nie jest specjalnie trudne, ale już wyciągnięcie prawidłowych wniosków wymaga fachowej wiedzy oraz doświadczenia.
źródło: afterweb.pl
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS