Źródło: YouTube | Disney
Eric Goldberg, który był głównym animatorem dżina w filmie Disneya Aladyn, opowiada o tym, jak firma stara się tworzyć więcej materiałów rysowanych ręcznie. Powrót do korzeni z pewnością brzmi interesująco dla fanów starszych animacji Disneya, takich jak powstały w 1992 roku Aladyn.
Weteran animacji potwierdził, że Disney zamierza ponownie skupić swoją uwagę na medium, które jako pierwsze wyrobiło mu markę, czyli na animacjach dwuwymiarowych. W rozmowie z serwisem IndieWire Goldberg opowiedział o tym, że ręcznie rysowana animacja jest „częścią dziedzictwa studia”, a także o nowym kierunku, jaki obrała firma, do tworzenia kolejnych animowanych projektów 2D.
Przez długi czas prowadziłem kampanię na rzecz szkolenia ludzi w zakresie animacji rysowanej ręcznie, ale w miarę jak filmy CG stawały się coraz bardziej popularne, ta idea stawała się coraz mniej ważna dla studia. Teraz jednak mamy atmosferę i grupę ludzi, którzy zdają sobie sprawę z tego, że jest to część naszego dziedzictwa, a tworzenie treści wymagających animacji ręcznie rysowanej jest czymś wspaniałym. Dzięki Bogu mamy tu ludzi, którzy potrafią robić obie te rzeczy. Zaangażowanie się w szkolenie nowego pokolenia to wspaniała rzecz i myślę, że jest dla nas w pełni właściwa.
Eric Goldberg to jeden z najbardziej znanych animatorów pracujących dla Walt Disney Animation Studios. Artysta po raz pierwszy dołączył do studia Walta Disneya w 1992 roku, pracując jako główny animator przy dżinie w filmie Aladyn, a następnie pełnił tę samą rolę przy Filchu w Herkulesie, Aligatorze Louisie w Księżniczce i żabie oraz Króliku w Kubusiu Puchatku. Pracował także jako animator przy niektórych elementach innych filmów Disneya, m.in. przy sekwencji fantasy Tiany w Księżniczce i żabie oraz animacji tatuażu Maui w Moanie. W czasie pracy w studiu Goldberg zdobył wiele nagród Annie za swoje kultowe projekty postaci.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS