A A+ A++

Microsoft ostatnio mocno promował technologię DirectStorage, która udostępniona zostanie użytkownikom PC z systemem Windows. Ta oferować ma nie tylko znaczące skrócenie czasu ładowania gier, ale odciąży również procesor, zmniejszając obciążenie CPU w grach nawet do 40% w wybranych przypadkach.

Starszy inżynier oprogramowania w Microsofcie, Cooper Partin, który należy do zespołu pracującego nad DirectStorage, wyjaśnił w filmie, w jaki sposób technologia została zaprojektowana, aby w pełni wykorzystać potencjał hardware’u, co szczególnie mamy odczuć korzystając z systemu Windows 11 razem z dyskiem NVMe. Taka kombinacja może zaoferować od 20% do 40% odciążenia procesora. „Jest to przypisywane postępom dokonanym w stosie IO plików w systemie Windows 11 i ogólnie ulepszeniom tej platformy” — powiedział Partin. Chociaż DirectStorage obsługuje również system Windows 10 (19H1 +), to starszy OS nie zaoferuje tego samego wzrostu wydajności, co z najnowszym systemem operacyjnym Microsoftu.

Korzystając z DirectStorage na Windows 11 razem z dyskiem NVMe możemy liczyć nawet na 20% do 40% odciążenia procesora.

Zwolnienie zasobów procesora przyniesie graczom szereg korzyści. Te dodatkowe cykle procesora mogą być wykorzystane do przetwarzania w tle, obciążeń AI lub innych funkcji gry, związanych z obsługą gigantycznych otwartych światów, które często mogą powodować, że starsze CPU dostają zadyszki pod ich ciężarem. Dodatkowe zasoby procesora powinny przynieść korzyści użytkownikom, którzy podczas rozgrywki jednocześnie streamują ją na żywo lub nagrywają do późniejszej publikacji. 

Czy DirectStorage wystarczy, aby zachęcić graczy, którzy unikają systemu Windows 11 do przesiadki na ten OS? Prawdopodobnie nie, przynajmniej początkowo, biorąc pod uwagę, że jedyną ogłoszoną jak dotąd grą wspierającą tę technologię jest Forspoken, które pojawi się dopiero 11 października. Co więcej, trzeba będzie najpierw zweryfikować deklaracje Microsoftu o znacznie lepszej wydajności systemu Windows 11.

Deweloper Luminous Productions twierdzi, że DirectStorage skróci czas ładowania Forspoken ze średnio 10 sekund przy korzystaniu dysku SATA SSD do zaledwie jednej sekundy z DirectStorage na dysku SSD NVMe. Interfejs API został udostępniony deweloperom w zeszłym tygodniu, więc liczymy na to, że wkrótce pojawi się więcej zapowiedzi gier, które korzystają z tej technologii. 





Obserwuj nas w Google News

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMandatowa rekordzistka we Wrocławiu. Zatrzymano ją na Ślężnej
Następny artykułNASZ WYWIAD. Soboń: Stawiamy na niższe podatki