A A+ A++

Dino Polska zakończyło instalację paneli fotowoltaicznych na pierwszych sklepach

03.03.2021r. 12:30

Proekologiczne trendy motywują obecną politykę przedsiębiorstw w niemal każdym sektorze rynkowym – dla spółek jest to przede wszystkim okazja do redukcji kosztów, wygenerowania dodatkowych zysków czy możliwość uniezależnienia się od czynników zewnętrznych. Wiele spółek nie korzysta z pełni możliwości, jakie daje transformacja energetyczna, jednak podmiotów, które dzięki przemianom łapią dodatkowy wiatr w żagle, jest znacznie więcej. Najlepszym przykładem tej drugiej grupy spółek jest Dino Polska S.A.
18 lutego Dino Polska S.A. ogłosiło zakończenie pierwszego etapu montowania paneli PV na dachach swoich sklepów. W pierwszym etapie inwestycji panele słoneczne znalazły się na dachach 400 marketów. Dino nie porzuca zielonej polityki zasilania swoich sklepów – spółka ogłosiła, że planuje montaż kolejnych instalacji. Drugi etap inwestycji ponownie zakłada zainstalowanie paneli PV na dachach 400 marketów, do których tym razem na szeroką skalę mają dołączyć także centra dystrybucyjne. Łączna moc zainstalowanych instalacji ma wynieść około 33 MW, z czego sam drugi etap inwestycji to dodatkowe 3 MW z centrów dystrybucyjnych oraz 16 MW z marketów. Dino zakłada, że oba etapy inwestycji pozwolą zredukować emisję szkodliwych substancji w 2022 roku o 24 tysiące ton.

Michał Muskała, członek zarządu Dino, tak skomentował kontynuację podjęcie inwestycji: “Inwestycje w odnawialne źródła energii i propagowanie proekologicznych rozwiązań są jednym z priorytetów spółki, a minimalizowanie wpływu na środowisko naturalne na stałe jest wpisane w działalność operacyjną Dino Polska”. Jeszcze przed rezygnacją ze stanowiska Prezesa Zarządu, Szymon Piduch określił kierunek energetyczny Dino jako: “Chcemy postępować zgodnie z oczekiwaniami naszych klientów. To dotyczy nie tylko budowania oferty produktowej marketów Dino w oparciu o wysokiej jakości produkty świeże, ale także podejmowania wyzwań i realizacji projektów związanych z przeciwdziałaniem zmianom klimatu”. Słowa te zdecydowanie pokrywają się z obecnymi i przeszłymi działaniami Dino.

W obecnym dążeniu do niskich kosztów energii sieć postawiła na panele PV, jednak w przeszłości zadbano także o efektywność energetyczną – w 2019 roku spółka ukończyła proces wymiany oświetlenia w sklepach, które obecnie niemal w całości opiera się o technologię LED, dzięki czemu same tylko żarówki zużywają od 40 do 50% mniej energii. Obecnie w fazie wykonania jest również projekt wymiany oświetlenia parkingowego. Spółka szacuje, że nowe lampy LEDowe pozwolą oszczędzić 75% energii. Przypomnijmy tylko, iż obecnie na sieć składa się około 1500 sklepów – oszczędności mogą być naprawdę ogromne dzięki dużej skali oszczędności. Wiemy, iż panele PV znajdą się na dachach 800 marketów, jednak obecna polityka firmy pozwala wnioskować, iż docelowo każdy market Dino będzie zaopatrzony we własną instalację słoneczną.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZatrzymali setkę poszukiwanych przestępców
Następny artykułKonkurs na najpiękniejsze palmy, pisanki i stroiki wielkanocne