Zysk netto grupy Dino Polska wyniósł w drugim kwartale 2021 roku 196,2 mln zł wobec 148 mln zł zysku rok wcześniej – podała spółka w raporcie kwartalnym. Konsensus PAP Biznes zakładał 200,2 mln zł zysku netto.
EBIT wyniósł 250,7 mln zł wobec 191,2 mln zł przed rokiem i był 3,3 proc. niższy od oczekiwań analityków na poziomie 259,1 mln zł.
Wynik EBITDA grupy zwiększył się rok do roku o 29,8 proc. do 309,9 mln zł. Konsensus PAP Biznes zakładał 318 mln zł EBITDA.
Przychody grupy wyniosły 3,25 mld zł, co oznacza wzrost o blisko 32 proc. rdr. Analitycy oczekiwali przychodów w wysokości właśnie 3,25 mld zł.
Marża EBITDA wyniosła 9,53 proc. i była o 0,15 pkt proc. niższa niż w II kw. 2020 r.
“Drugie półrocze 2020 było bardzo dobre i stawia bardzo wysoko
poprzeczkę, ale cały czas widzimy przestrzeń do poprawy marży EBITDA” –
powiedział Krauze podczas telekonferencji dla inwestorów, pytany o
oczekiwania co do drugiego półrocza.
Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w II kwartale 2021 r. 11,7 proc., po wzroście o 7,8 proc. w analogicznym okresie 2020 r.
“Informowaliśmy, że naszym celem jest niski dwucyfrowy wzrost LFL w
obrębie całego roku. Po półroczu jesteśmy blisko tego celu i go cały
czas podtrzymujemy” – powiedział Krauze.
Dodał, że pewien wpływ na LFL może mieć poziom inflacji.
Wzrost sprzedaży LFL wyniósł w II kwartale 2021 r. 11,7 proc., po
wzroście o 7,8 proc. w analogicznym okresie 2020 r. W pierwszym półroczu
tego roku sprzedaż LFL wzrosła o 9,5 proc. (13,3 proc. wzrostu przed
rokiem).
“Konsument nadal pozostaje silny. Dochód rozporządzalny rośnie, co
powinno wspomagać nasze wzrosty, choćby na poziomie LFL” – powiedział
Krauze.
Jak poinformował, otoczenie konkurencyjne w trzecim kwartale jest bez zmian.
“Zawsze byliśmy skoncentrowani na tym, by ceny były konkurencyjne.
Benczmarkowaliśmy się do cen konkurencji. Inflacja, przynajmniej w
naszym koszyku, jest na chwilę obecną niewidoczna” – powiedział.
Krauze poinformował, że spółka ma kilkadziesiąt sklepów w fazie testów otwartych w niedziele.
“To nie jest cel sam w sobie, chcemy dawać kompleksowość usług” – powiedział.
W całym pierwszym półroczu przychody grupy Dino wyniosły 6,01 mld zł i
były o 28,3 proc. wyższe rdr. Sprzedaż LFL wzrosła o 9,5 proc. (13,3
proc. wzrostu przed rokiem).
Wyniki Dino Polska w drugim kwartale 2021 roku i ich odniesienie do konsensusu PAP Biznes i do poprzednich wyników (dane w mln zł.) |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
2Q2021 | wyniki | kons. | różnica | r/r | q/q | YTD 2021 | rdr |
Przychody | 3250,3 | 3252,5 | -0,1% | 31,9% | 17,7% | 6011,0 | 28,3% |
EBITDA | 309,9 | 318,0 | -2,6% | 29,8% | 27,6% | 552,7 | 28,9% |
EBIT | 250,7 | 259,1 | -3,3% | 31,1% | 33,5% | 438,4 | 31,0% |
zysk netto | 196,2 | 200,2 | -2,0% | 32,6% | 35,4% | 341,0 | 35,4% |
marża EBITDA | 9,5% | 9,8% | -0,24 | -0,15 | 0,74 | 9,19% | 0,04 |
marża EBIT | 7,7% | 8,0% | -0,25 | -0,05 | 0,91 | 7,29% | 0,15 |
marża netto | 6,0% | 6,2% | -0,12 | 0,03 | 0,79 | 5,67% | 0,30 |
Koszt własny sprzedaży wzrósł w I półroczu o 27,6 proc., do 4.497,8
mln zł. Koszty sprzedaży i marketingu wzrosły o 30,7 proc., do 1.022,3
mln zł. Koszty ogólnego zarządu wzrosły o 11,9 proc., do 50,1 mln zł.
EBITDA po I półroczu wyniosła 552,7 mln zł (wzrost o 28,9 proc. rdr), a zysk netto 341 mln zł (wzrost o 35,4 proc. rdr).
Marża EBITDA wyniosła 9,19 proc., podczas gdy w I półroczu 2020 r. było to 9,15 proc.
Spółka podała w raporcie, że świeże produkty, w tym mięso, wędliny i
drób, odpowiadały za 37,4 proc. sprzedaży grupy w II kwartale i za 38
proc. w pierwszym półroczu 2021 r.
Dług netto Grupy Dino wyniósł 1.195,3 mln zł na koniec czerwca 2021
r., co oznacza wzrost o 202 mln zł w stosunku do 31 grudnia 2020 r. i
wzrost o 111,6 mln zł w stosunku do 30 czerwca 2020 r.
Wskaźnik dług netto do wyniku EBITDA za ostatnich 12 miesięcy wyniósł
1,0x na koniec czerwca 2021 r. Rok wcześniej wskaźnik ten wynosił 1,3x.
Grupa wypracowała w drugim kwartale środki pieniężne netto z
działalności operacyjnej w kwocie 335,4 mln zł wobec 117,7 mln zł przed
rokiem. W całym pierwszym półroczu środki pieniężne netto z działalności
operacyjnej wyniosły 528,5 mln zł, 284,4 proc. więcej rdr.
Przepływy pieniężne netto z działalności inwestycyjnej wyniosły w I
półroczu -708,9 mln zł i wzrosły o 273,3 mln zł rdr. Spółka podała, że
wynikało to przede wszystkim ze wzrostu liczby otwarć nowych marketów
Dino oraz z rozwoju zaplecza magazynowego.
W I półroczu 2021 r. ukończona została budowa szóstego centrum
dystrybucyjnego Dino Polska w Sieroniowicach w województwie opolskim.
Trwała budowa centrum dystrybucyjnego w Sierpcu, w województwie
mazowieckim.
W II kwartale 2021 r. Dino Polska uruchomiło 91 nowych sklepów.
Łącznie w I półroczu 2021 r. otwartych zostało 150 nowych sklepów w
stosunku do 84 w analogicznym okresie ubiegłego roku. Na koniec czerwca
2021 r. sieć Dino liczyła 1.622 markety, o 320 więcej niż przed rokiem.
Łączna powierzchni sali sprzedaży wyniosła 633,2 tys. m kw. (+25,4 proc.
rdr).
pel/
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS