A A+ A++

Diesel zdecydowanie dominował wśród samochodów ciężarowych w UE w 2020 r.

24.03.2021r. 16:54

Jak podało Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA), w 2020 r. diesel dominował w rejestracjach nowych samochodów ciężarowych w Unii Europejskiej i miał 96,4 proc. udziału w rynku. Udział silników benzynowych nie przekroczył 0,1 proc. – informuje serwis “pb.pl”.

Łącznie w 2020 r. liczba rejestracji nowych samochodów ciężarowych z silnikiem Diesla w UE (bez danych obejmujących Bułgarię, Maltę I Litwę, które nie są dostępne) spadła o 25,5 proc. do 226,1 tys. sztuk. Niemal wszystkie unijne rynki odnotowały w ubiegłym roku dwucyfrowy spadek sprzedaży pojazdów napędzanych olejem napędowym, w tym cztery główne: Niemcy (-25,3 proc.), Francja (-24,7 proc.), Hiszpania (-21,4 proc.) i Włochy (-13,0 proc.). W Polsce rynek stopniał o ok. 18 proc.

W rezultacie udział diesla w rynku UE wyniósł 96,4 proc. wobec 97,5 proc. w 2019 r. Jednocześnie w 2020 r. w całej UE zarejestrowano tylko 210 samochodów ciężarowych wyposażonych w napęd benzynowy, z czego 95 proc. w trzech krajach: Niemczech, Finlandii i Belgii.

Liczba rejestracji nowych elektrycznych pojazdów ciężarowych (ECV, czyli bateryjnych – ładowanych z gniazdka, wyposażonych w ogniwa paliwowe, aut z tzw. range extenderem oraz hybryd typu plug-in) w UE wzrosła z 745 sztuk w 2019 r. do 1059 w ubiegłym roku. (wzrost o 42,1 proc.). Oznacza to, że ich udział w rynku wyniósł ok. 0,5 proc. Ponad 90 proc. wszystkich samochodów elektrycznych zarejestrowanych w regionie sprzedano w trzech państwach: w Niemczech (852 sztuki), Rumunii (76 sztuk) i Holandii (41 sztuk). Natomiast w 12 krajach UE w ubiegłym roku nie sprzedano ani jednej ciężarówki ECV.

Jeszcze mniejszym zainteresowaniem cieszyły się ciężarowe hybrydy (HEV). Co prawda w 2020 r. zanotowano 31 proc. wzrost rejestracji takich aut, ale wynikał on z wyłącznie niskiej bazy porównawczej. W ubiegłym roku zarejestrowano 351 sztuk hybrydowych pojazdów, co stanowiły zaledwie 0,1 proc. wszystkich średnich i ciężkich pojazdów użytkowych sprzedawanych w UE.

99 proc. pojazdów wyposażonych w alternatywny rodzaj paliwa (gaz ziemny, LPG, biopaliwa i etanol), stanowiły w UE te napędzane gazem ziemnym. Popyt na nie wzrósł o 5,8 proc. do 6861 sztuk, a udział w rynku z 2,1 proc. w 2019 r. do 2,9 proc. w minionym roku. Za wynik odpowiada głównie rynek niemiecki, na który obecnie trafia najwięcej pojazdów ciężarowych na gaz ziemny – czytamy w “pb.pl”.

Czytaj również:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZnowu bitcoin: 62 mln dolarów za największy obraz świata
Następny artykułReprezentacja Polski. Zbigniew Boniek: Z przykrością to zauważyłem, ale…