A A+ A++

3.0 HDi – opis technologiczny:

Diesel z serii DT20 to prawdziwy majstersztyk. Ma 3 litry pojemności, konstrukcję typu V6, zestaw dwóch turbin oraz wtrysk typu common rail. Rozrząd w 3.0 HDI? Ten jest realizowany za pomocą paska. Jeżeli chodzi o filtr cząstek stałych, stosowany jest osadnik FAP typu mokrego. Interwał jego wymiany to 260 tys. km. Francuski diesel ma rozsądne wyniki spalania i wysoką moc. Oferuje od 204 do nawet 250 koni mechanicznych. W przypadku Jaguarów i Land Roverów ma oznaczenia TDV6 lub SDV6.

3.0 HDI: opinie i awaryjność

Diesel 3.0 HDI cieszy się dość dobrą opinią kierowców. Pod jednym jednak warunkiem. Jakim? Że prowadzący nabył zadbany i regularnie serwisowany model. Naprawa zaniedbanego diesla będzie kosztować krocie. A w dużej mierze decyduje o tym stopień skomplikowana konstrukcji. Sama wymiana sześciu wtryskiwaczy piezoelektrycznym Siemensa to wydatek na poziomie co najmniej 10 tysięcy złotych! A ze skomplikowanego osprzętu, który może wymagać uwagi warto wskazać filtr cząstek stałych, elektronicznie sterowany zawór EGR, podwójną turbosprężarkę czy pompę wysokiego ciśnienia.

Zobacz również:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł7 nowych zakażeń w koneckim. Raport epidemiczny
Następny artykuł108 nowych przypadków w Świętokrzyskiem, zmarło 11 osób