Rynek pierwotny pozwala najlepiej zaspokoić potrzeby mieszkaniowe Polaków, jednak wybór nieruchomości odpowiadającej oczekiwaniom względem metrażu, lokalizacji i ceny bywa czasochłonny. Następnie towarzyszą nam obawy związane z dopełnieniem wszelkich formalności, m.in. kredytowych, a także ryzykiem opóźnień po stronie wykonawców. Nic zatem dziwnego, że chcemy wówczas otaczać się partnerami godnymi zaufania. Czy w opinii Polaków są nimi również deweloperzy?
- Najnowsze dane rynkowe potwierdzają, że popyt na mieszkania nie maleje.
- Mimo średniorocznego wzrostu cen rzędu 9,8 proc., coraz częściej kierujemy swój wzrok w stronę rynku pierwotnego.
- Wejście w życie ustawy deweloperskiej z pewnością wzmocni poczucie bezpieczeństwa klientów, jednak wciąż wielu Polaków ma obawy, czy po odebraniu kluczy nie zostanie „na lodzie”.
Nadszarpnięte zaufanie do deweloperów mieszkaniowych jest efektem nadużyć, w ramach których firmy nie wywiązywały się z umów, nie dotrzymywały ustalonych terminów, a także unikały szczerej komunikacji z klientami. Jednak takie praktyki mają na rynku charakter incydentalny. W przeważającej większości przypadków współpraca z deweloperami przebiega sprawnie od negocjacji warunków i podpisania umowy przedwstępnej, aż do przekazania kluczy, choć według badań rynkowych blisko 17% nabywców musiało na nie czekać dłużej, niż początkowo zakładano. Niemal najczęstszy problem pojawia się jednak później. Ponad 16% Polaków twierdzi, że po odbiorze mieszkania dostrzegło zaniedbania wykonawcze. To, w jaki sposób deweloper zadba o naprawę usterek, do czego zobowiązują go najczęściej rękojmia, potwierdza rzetelność firmy.
– Interesy nabywających mieszkania z rynku pierwotnego zabezpieczają m.in. ustawa o rękojmi, ale także ustawa deweloperska. Jestem przekonany, że jej nowelizacja, która weszła w życie już 1 lipca br. dodatkowo zabezpieczy nabywców i zwiększy ich świadomość w zakresie przysługujących im praw. Dla przykładu, nowe przepisy zakładają, że deweloper ma 14 dni na wydanie decyzji w sprawie zgłoszonej wady. Jeśli nie zrobi tego w terminie, przyjmuje się, że wada została uznana. Następnie wykonawca jest zobowiązany do jej usunięcia w ciągu 30 dni. Jeśli nie wywiąże się z tego obowiązku, klient ma prawo dokonać naprawy na koszt dewelopera, a w przypadku istotnych zaniedbań – odstąpić od umowy. Jako firma deweloperska mamy oczywiste zobowiązania wobec nabywców naszych nieruchomości, jednak chcemy im zaoferować coś więcej. Tworzymy osiedla kompletne i społeczne, wierząc, że mieszkańcy będą częścią naszych społeczności nawet przez kilkanaście lat. I przez cały ten czas chcemy ich wspierać. Utrzymujemy stały kontakt ze wspólnotami mieszkaniowymi i zarządcami nieruchomości, a na podstawie przeprowadzanych regularnie badań marketingowych ulepszamy nasze inwestycje w czasie, mając świadomość, że otaczająca przestrzeń to główny czynnik warunkujący jakość życia. Wsłuchujemy się w głosy mieszkańców, wdrażając na tej podstawie zmiany, które są kluczowe dla ich długofalowego dobrostanu. Gdy w 2021 r. dla Polaków priorytetem stały się kwestie stabilizacji i poczucia bezpieczeństwa, wprowadziliśmy do oferty mieszkania z Pakietem Assistance, czyli zestawem ubezpieczeń. Z naszych konceptów promocyjnych, odpowiadających aktualnemu zapotrzebowaniu konsumentów, w minionym roku skorzystało ponad 450 klientów – mówi Piotr Ludwiński, dyrektor ds. Sprzedaży i Obsługi Klientów w Archicom S.A.
Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Współpraca z deweloperem mieszkaniowym powinna zakładać wiele lat synergii. Proces nie kończy się zatem ani na sfinalizowaniu transakcji, ani odbiorze kluczy. Nawet w sytuacji, gdy firma wywiązała się ze wszystkich zobowiązań, jej prawdziwej wartości należy upatrywać w dodatkowych działaniach, które zagwarantują komfortowe życie przez wiele lat. Dotyczą one m.in. obsługi ewentualnych roszczeń, kreowania przestrzeni wspólnych stymulujących integrację społeczną czy też wsparcia w zakresie wyposażenia wnętrza.
Jak wykończyć mieszkanie, nie wykańczając siebie?
Nasi klienci niezwykle często decydują się na zakup mieszkania z rynku pierwotnego, aby móc zaaranżować przestrzeń w pełni po swojemu. Przy tym jednak niespełna 30% Polaków deklaruje, że nie mają oni skonkretyzowanych oczekiwań wobec wystroju wnętrza, a także brak im wystarczającej wiedzy w tym zakresie. Naszym nadrzędnym celem jest dążenie do tego, aby minimalizować wysiłek nabywców naszych inwestycji na każdym etapie współpracy, która bezwzględnie nie kończy się w momencie przekazania kluczy. Oferując innowacyjną usługę FlatToGo.com, jako jedyny deweloper we Wrocławiu, zdejmujemy z mieszkańców obowiązek poszukiwania usługodawców, takich jak projektant wnętrz czy ekipa wykończeniowa, a także koordynowania ich pracy, wspierając jednocześnie w opracowaniu upragnionej aranżacji pod okiem specjalisty. Poprzez dostęp do spersonalizowanego pod kątem zakupionego mieszkania konfiguratora online każdy może w intuicyjny sposób wybrać preferowany styl wnętrzarski, a następnie poszczególne elementy wyposażenia przy wsparciu opiekuna projektu. To idealny kompromis, który pozwala zaprojektować samodzielnie funkcjonalne i estetyczne mieszkanie, również osobom bez specjalistycznej wiedzy – podsumowuje Piotr Ludwiński, dyrektor ds. Sprzedaży i Obsługi Klientów w Archicom S.A.
Mimo stresu, często długotrwałego, i różnorodnych wyzwań towarzyszących przeprowadzce oraz aranżacji własnej przestrzeni, ponad 35% osób przyznało, że kupno mieszkania przyniosło im finalnie ogromną satysfakcję. Choć obawy o podjęcie współpracy z nieodpowiednim deweloperem są często traktowane na wyrost, zdecydowanie nie należy bagatelizować kwestii rozsądnego wyboru. Najlepsze firmy z tej branży charakteryzuje chęć nawiązania wieloletniego partnerstwa, którego końca nie określają spisane umowy.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS