A A+ A++

Zakupy spożywcze przez internet? Hmmm, no nie wiem… Przecież nikt tak jak ja nie wybierze najdorodniejszych pomidorów. I pewnie będzie drożej i trudniej się zdecydować. A jak mi się nie spodoba? Przecież nie można zwrócić. No i w końcu rachunek – jak bezpiecznie dokonać płatności w sieci? Rozprawmy się z najczęściej przywoływanymi mitami na temat zakupów spożywczych w sklepach internetowych.

Dla kogo zakupy spożywcze przez internet?

Prawdą jest, że jeszcze całkiem niedawno zakupy artykułów spożywczych codziennego użytku dostępne były jedynie dla mieszkańców dużych aglomeracji, tj. Warszawa, Kraków czy Trójmiasto. Jednak pandemia koronawirusa i w konsekwencji ogólnokrajowy lockdown oraz przymus przebywania wszystkich członków gospodarstwa domowego na kwarantannie lub izolacji wymusił na sklepach internetowych rozwój sieci Paczkomatów (a nawet Lodówkomatów czy Coolmatów) oraz rozszerzenie specjalistycznych usług kurierskich na niemal cały kraj. Obecnie taką usługę świadczy na przykład sieć supermarketów Carrefour.

Mit 1 – Świeże warzywa i owoce wcale nie będą takie świeże…

Kto choć raz był w supermarkecie, dyskoncie lub na targu ten wie, jak bardzo lubimy dobierać, przekładać i oglądać z każdej strony warzywa i owoce. A to za miękkie, a to za twarde. A to jakieś niekształtne. A czy na pewno świeże? Jak zatem mamy powierzyć wybór kilograma pomidorów malinowych przypadkowej osobie w sklepie internetowym?

Prawda jest jednak taka, że poważna sieć supermarketów online nie może sobie pozwolić na dostarczanie swoim klientom produktów gorszej jakości. To zwyczajnie im się nie opłaca! Każdemu z nas zdarzyło się przynieść ze sklepu zgniłe jabłko – a że wybieraliśmy je samodzielnie, pretensje też możemy mieć jedynie do siebie. Pracownik supermarketu kompletując nasze zamówienie ma dostęp do standaryzowanych, odpowiednio przechowywanych produktów i w jego dobrze pojętym interesie jest, by nasze pomidory dobrać tak, by obyło się bez reklamacji i zwrotów.

H2 Mit 2 – By dokonać zakupów online trzeba mieć komputer

A właśnie, że nie! Obecnie wystarczy zwykły smartfon lub tablet z dostępem do internetu. Zakupów przez internet można dokonać za pomocą specjalnej platformy internetowej (np. www.carrefour.pl) lub aplikacji mobilnej. Ot i cała filozofia. A zakupy zrobisz w tramwaju w drodze powrotnej z pracy.

Mit 3 – Na zamówione zakupy trzeba czekać kilka dni

Teoretycznie jeżeli zrobisz zakupy spożywcze samodzielnie, masz je do dyspozycji od razu. To fakt! Ale czy zawsze masz czas i ochotę na godzinę lub dwie na zakupy w zatłoczonym supermarkecie po całym dniu pracy? A obecnie wystarczy rano poświęcić klika minut na sporządzenie listy zakupów, wejście na stronę ulubionego supermarketu, którego asortyment przecież dobrze znasz… kilka ruchów myszką i gotowe! Zakupy mogą być u Ciebie jeszcze tego samego dnia.

Mit 4 – Nie będzie moich ulubionych produktów

Jeżeli od lat robisz zakupy w – na przykład – zaprzyjaźnionym Carrefourze i wiesz co lubisz, to wiedz, że tę samą ofertę znajdziesz w sklepie online. Jesteś fanem Majonezu Kieleckiego? Super! – kupisz go w tej samej, dobrej cenie, co stacjonarnie. A jeżeli marka nie ma dla ciebie większego znaczenia, a liczy się sprawdzony skład i niska cena – kup majonez marki własnej sieci.

Mit 5 – Zakupy przez internet są skomplikowane i niebezpieczne.

Czy to się uda? Czy znajdę ulubiony produkt? Jak porównać ceny? Czy można reklamować zamówienie? Jak dokonać zwrotu? I najważniejsze – jak dokonać płatności? Wiele pytań – a odpowiedzi znajdziesz w regulaminie sklepu internetowego. Zapewne będzie tam zestaw najczęściej pojawiających się pytań (nie tylko Ty masz obawy i wątpliwości) i klarowny zestaw odpowiedzi i wskazówek – jak, gdzie, kiedy. Sklep – krok po kroku – przeprowadzi Cię przez cały proces zamówienia i płatności. Możesz zapłacić tradycyjnym przelewem, kartą debetową lub kredytową, BLIK-iem, a nawet gotówką (sic!) bezpośrednio kurierowi. Ustalisz precyzyjnie termin i miejsce dostawy. Uwierz – to nie jest takie trudne. Ba! Może okazać się całkiem przyjemne!

Zalety zakupów online

Rozwój technologii internetowej, sieci punktów logistycznych oraz usług kurierskich i paczkomatów sprawił, że coraz częściej zakupy online wygrywają w wyścigu z tymi osobistymi, w sklepie stacjonarnym. Masz pełen wachlarz produktów do wyboru. Dzięki dobrym zdjęciom produktów, pełnej informacji co do składu oraz terminu przydatności możesz w zaciszu swojego domu dokonać świadomego zakupu.

Oszczędzasz czas: brak konieczności dojazdu i uniknięcie tłumu i kolejek w sklepie stacjonarnym. Oszczędzić możesz też pieniądze: nie będą Cię kusiły wszędobylskie promocje, kolorowe i wystawy. Kupisz tylko to, czego potrzebujesz i co lubisz, w dobrej cenie. I na koniec – nawet jeżeli Twoje zakupy okażą się nietrafione – możesz je bezpłatnie zwrócić.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł“Europa nie była naiwna, ale chciwa”. Komisarz UE o sprawie gazu z Rosji
Następny artykułAnna Seniuk zostawiła dla niego narzeczonego. Zapłaciła za to wysoką cenę