Audi swoje wejście do Formuły 1 ogłosiło w połowie 2022 roku. Pełne zaangażowanie ma nastąpić począwszy od sezonu 2026, a do tego czasu planowano stopniowe inwestycje i przygotowania etap po etapie. Na partnera technicznego szybko wybrano Saubera.
Początkowo mówiono o wykupie 25 procent udziałów w Sauberze, co stało się faktem w ubiegłym roku. Następnie sugerowano, że docelowa inwestycja Audi wyniesie 75 procent, jednak w zeszłym tygodniu poinformowano o całkowitym przejęciu szwajcarskiej grupy.
Zaangażowanie Audi zapewnia zespołowi F1 długoterminową przyszłość, ale obecny szef ds. inżynierii torowej w ekipie Saubera – Xevi Pujolar widzi także korzyści w bliższej perspektywie.
– Na pewno napawa to optymizmem pod kątem przyszłości – stwierdził Pujolar. – Musimy też jednak myśleć o teraźniejszości, prawda?
Valtteri Bottas, Stake F1 Team Kick Sauber C44
Autor zdjęcia: Andy Hone / Motorsport Images
Pujolar podkreśla, że inwestycja Audi zapewni finansowy zastrzyk na najbliższe dwa sezony, spędzone jeszcze bez oficjalnego szyldu niemieckiej marki.
– Powiedziałbym, że to ważne ze względu na możliwości budżetowe i tego, co możemy zbudować przez najbliższe półtora roku zanim Audi w pełni dołączy i my staniemy się Audi. Zespół musi być wtedy gotowy. Teraz więc musimy zrobić tak dużo, jak tylko się da, aby wszystko zbudować i być gotowi wtedy, kiedy to będzie miało znaczenie.
– Teraz, nawet pomimo tych wszystkich trapiących nas problemów, jest to zastrzyk energii i pozytywnego nastawienia, że nadchodzi lepsze jutro i jest światełko w tunelu, które może dać sukces. I właśnie to chcemy zrobić. Odnieść sukces.
Przejęcie Saubera przez Audi kończy spekulacje o możliwej rezygnacji przez niemiecką markę z programu w Formule 1. Dyrektorem generalnym ekipy F1 mianowany został Andreas Seidl. Z kolei Oliver Hoffman będzie nadzorował cały projekt jako szef wszystkich spółek Sauber Group.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS