Triumph Tiger 850 Sport jest motocyklem, którego trudno nazwać nowym modelem. Jest to Tiger 900 z tym samym silnikiem w nieco słabszej specyfikacji – o ok. 10 KM. Oznacza to, że za napęd debiutującej maszyny odpowiada trzycylindrowy silnik o pojemności 888 cm3. Jednak w przypadku modelu Tiger 850 Sport generuje on maksymalną moc 85 KM przy 8500 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy równy 82 Nm przy 6500 obr./min. Możliwe jest też zdławienie silnika do wymagań kategorii A2 i wtedy parametry te wynoszą odpowiedni 47,6 KM i 78 Nm. Odpowiedni zasięg zapewnia natomiast zbiornik paliwa o pojemności 20 l.
W kwestii wyglądu i całej konstrukcji Triumph Tiger 850 Sport nie różni się od Tigera 900. Oznacza to stalową ramę połączoną z aluminiową ramą pomocniczą, odwrócony widelec Marzocchi o średnicy 45 mm z przodu i tylny amortyzator Marzocchi z możliwością regulacji napięcia wstępnego. Za zatrzymanie tego motocykla odpowiadają dwie tarcze o średnicy 320 mm z czterotłoczkowymi zaciskami Brembo z przodu i pojedyncza tarcz 255 mm z jednotłoczkowym zaciskiem z tyłu. Nawet masa modeli 850 i 900 jest identyczna i wynosi 192 kg bez płynów.
Triumph chwali się, że szczególną uwagę zwrócono na ergonomię tak potrzebną podczas dłuższej jazdy. O wygodną pozycję dba między innymi regulowana w zakresie 20 mm wysokość siedzenia. Rolę zegarów spełnia 5-calowy kolorowy wyświetlacz, a wszystkie światła są LED-owe. Triumph Tiger 850 Sport ma dwa tryby jazdy na deszcz i suchą nawierzchnię. Zmieniają one reakcję elektronicznie sterowanej przepustnicy (ride-by-wire) i pracę kontroli trakcji. Dodatkowo ta ostatnia może być ustawiana (lub całkowicie wyłączona) niezależnie. Podczas dłuższej jazdy przydać się może też 12-woltowe gniazdo.
Od samej premiery nowego motocykla Triumph dla modelu Tiger 850 Sport oferuje ponad 60 różnych akcesoriów dostosowanych do tej maszyny. Oczywiście jednymi z najważniejszych są kufry. Centralny może mieć pojemność 52 l i zmieści wtedy dwa kaski lub 42-litrowy z pasującymi do niego bocznymi kuframi otwieranymi od góry.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS