- Benelli 1200 GT jest nie tylko największym motocyklem w historii producenta, ale także największym motocyklem produkowanym w Chinach.
- W Europie będzie konkurował między innymi z BMW R 1250 RT.
- Najważniejszym atutem będzie poziom wyposażenia, wadą – napęd łańcuchem.
Benelli zaprojektowało model BJ 1200 GT z myślą o podboju rynków światowych. Co ciekawe konstrukcja pomyślana była jednak również dla służb mundurowych – to skuteczny sposób, by motocykl o takiej pojemności i poziomie wyposażenia zdobył popularność na chińskim rynku.
Do napędu tego modelu wykorzystany został trzycylindrowy silnik rzędowy znany z szalonego streetfightera TnT1130. W BJ 1200 GT powiększono jego pojemność do 1209 cm3, zmodyfikowano także między innymi korbowody, cylindry i głowicę. Moc pozostała na identycznym poziomie – 137 KM. Znacznie poprawił się za to maksymalny moment obrotowy – wynosi on 120 Nm przy 6500 obr./min. 1200 GT przekazuje na tylne koło napęd za pomocą łańcucha – to rzadko spotykane w tak dużych motocyklach rozwiązanie przejęto wprost z z TnT 1130.
BJ 1200 GT będzie ważył sporo – w stanie gotowym do jazdy nawet 320 kg. Konkurenci wypadają tutaj o niebo lepiej – BMW R 1250 RT waży 279 kg, a stara konstrukcyjnie Yamaha FJR 1300 – 296 kg. Jak deklaruje producent, maksymalna prędkość tego mastodonta ma przekraczać 200 km/h.
Potężnym atutem Benelli 1200 GT będzie poziom wyposażenia. Na pokładzie znajdą się takie luksusy jak elektronicznie regulowane zawieszenie, dostęp bezkluczykowy, 15-calowy kolorowy wyświetlacz TFT, elektrycznie regulowana przednia szyba, elektrycznie zamykane lusterka, podgrzewane manetki, przednie i tylne kamery, elektryczny bieg wsteczny oraz system audio. Za zatrzymanie odpowiadać będą hamulce Brembo.
W Chinach 1200 GT kosztuje w przeliczeniu niecałe 60 tys. zł. Jest oczywiste, że w Europie motocykl będzie znacznie droższy, choćby ze względu na cło i podatki. Mało prawdopodobne, by Benelli zdecydowało się kusić klientów niską ceną – przykład innych modeli tego producenta pokazuje, że najważniejszym atutem motocykli tej marki jest poziom wyposażenia – nawet w tanim modelu Leoncino 500 znajdziemy hamulce Brembo, zawieszenie Marzocchi, czy opony Metzeler.
Przeczytaj także: Benelli TnT 1130
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS