Pierwsza sesja na torze Monza była debiutem w F1 dla dwóch kierowców. Pierwszym z nich był Franco Colapinto. Argentyńczyk wskoczył do bolidu Williamsa w miejsce Logana Sargeanta i do końca sezonu będzie podstawowym kierowcą brytyjskiego zespołu, a zmagania na Monzy będą dla niego pierwszym pełnoprawnym weekendem za kierownicą bolidu F1.
Drugim z nich był Andrea Kimi Antonelli, który przejął bolid George’a Russella tylko na pierwszy trening. Dla Włocha była to pierwsza sesja w Formule 1, która miała wprowadzić go lepiej do niemieckiego zespołu, w którym prawdopodobnie będzie startował w przyszłym roku jako etatowy kierowca. Jak się później okazało, junior Mercedesa zaliczył falstart.
Trening od najszybszego czasu w tabeli zaczął właśnie Antonelli. Włoch na miękkich oponach z czasem 1:23,955 wyprzedził wolniej jadących na tym etapie Valtteriego Bottasa i Lando Norrisa, którzy wykonali swoje okrążenie na pośrednich mieszankach opon.
Gwiazdor akademii juniorskiej Mercedesa jednak zbyt mocno zaczął naciskać na limity i po 10 minutach zakończył swój pierwszy trening w F1 rozbijając bolid w Parabolice. Wyglądało na to, że Włoch zabrał ze sobą w ostatni zakręt na torze Monza zbyt wiele prędkości, co spowodowało niestabilność na tylnej osi jego samochodu, co w ostatecznym rozrachunku zakończyło się kraksą.
Sesja została przerwana na kilkanaście minut, bo bariera z zewnętrznej strony zakrętu Parabolica została bardzo mocno uszkodzona i wymagała naprawy.
Po wznowieniu sesji wielu zawodników wyjechało na miękkiej mieszance opon, a w czołówce tabeli do Bottasa dołączyli Charles Leclerc i Lewis Hamilton, chociaż ku zaskoczeniu wszystkich, przez długi czas najszybszym z czołowej trójki był fiński kierowca.
W ostatniej części pierwszego treningu najszybsze okrążenie wykręcił Max Verstappen. Holender przejechał okrążenie zmodernizowanego toru Monza w czasie 1:21,676, uprzedzając Leclerka i Norrisa o 0,2 sekundy.
W bolidzie trzykrotnego mistrza świata zespół zamontował w ten weekend najnowszą podłogę, którą wprowadzili podczas Grand Prix Emilii-Romanii, a jego zespołowy partner Sergio Perez dostał inną specyfikację podłogi, z którą Verstappen mierzył się w Holandii.
Pod koniec sesji problemy z przejechaniem ostatniego zakrętu (podobnie jak wcześniej Antonelli) miał Colapinto. Argentyński kierowca również stracił przyczepność na tylnej osi, ale wyprowadził dobrą i szybką kontrę, dzięki czemu opanował samochód i dowiózł go do alei serwisowej bez kontaktu z bandą.
Debiutujący kierowca Williamsa zakończył pierwszy trening na siedemnastej pozycji ze stratą 0,7 sekundy do zespołowego partnera, Alexandra Albona.
Wyniki 1. treningu
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS