A A+ A++

Z planów zorganizowania wyścigu sprinterskiego dla debiutantów podczas grudniowych testów posezonowych w Abu Zabi zrezygnowano z przyczyn logistycznych, ale pomysł ma zostać ponownie rozpatrzony w przyszłości.

Pomysł zorganizowania wyścigu sprinterskiego dla dziesięciu samochodów we wtorek po zamykającym sezon GP Abu Zabi wydawał się być gotowy do zatwierdzenia, a wszyscy główni interesariusze byli za pomysłem zapewnienia debiutantom zapewnienia większej ilości przejechanych okrążeń w obecnych samochodach F1.

Plany zostały doprecyzowane, a następnie omówione podczas środowego posiedzenia Komisji F1, ale F1 i FIA odnotowały zbyt wiele problemów logistycznych, które nie zostaną rozwiązane w ciągu dwóch miesięcy. Dlatego też uzgodniono, że plany dotyczące przyszłorocznych testów posezonowych zostaną rozpatrzone ponownie, dając więcej czasu na odpowiednie dopracowanie koncepcji i aspektu organizacyjnego.

Czytaj również:

– Omówiono koncepcję „wyścigu nowicjuszy”, który ma zostać dodany do harmonogramu testów posezonowych w Abu Zabi w 2024 roku – stwierdzono w raporcie ze spotkania komisji. – Chociaż koncepcja ta uzyskała szerokie poparcie, ustalono, że ze względu na ograniczenia czasowe i organizacyjne wydarzenie nie odbędzie się w 2024 roku, a dyskusje będą kontynuowane w celu sformułowania potencjalnej koncepcji i planu na przyszły rok.

Zarys planu obejmował krótką sesję kwalifikacyjną we wtorek po GP Abu Zabi, a następnie wyścig sprinterski z udziałem 10 nowicjuszy.

Samochody w 2026 roku mają uzyskać zwiększoną wydajność aerodynamiczną

Komisja F1 omówiła również poprawki do całkowicie nowych przepisów technicznych na 2026 rok, które budziły obawy zespołów, gdy ich zarys został po raz pierwszy przedstawiony w czerwcu, a następnie dopracowany w Komitecie Doradczym ds. Technicznych FIA. Uzgodniono, że samochody z 2026 roku uzyskają wyższy poziom wydajności aerodynamicznej w porównaniu z pierwotnymi propozycjami.

– Po dyskusjach podczas ostatnich spotkań Komitetu Doradczego ds. Technicznych i trwających rozmowach z zespołami Formuły 1, szereg zmian w Przepisach Technicznych na 2026 rok w obszarach wydajności, aerodynamiki i bezpieczeństwa zostało uwzględnionych w najnowszej wersji tych przepisów – czytamy w oświadczeniu. – Obejmują one zwiększenie oczekiwanej wydajności aerodynamicznej samochodów po szerokiej współpracy między zespołami a FIA w ciągu ostatnich kilku miesięcy.

Komisja F1 uzgodniła również przepisy sportowe i finansowe na 2026 rok i potwierdziła, że ​​przed sezonem 2026 odbędą się trzy oddzielne trzydniowe testy, aby pomóc zespołom nadrobić zaległości w zakresie ich całkowicie nowych jednostek napędowych, co będzie szczególnie cenne dla nowych producentów silników, czyli Audi i Red Bull-Ford.

– Przepisy sportowe na 2026 rok przeszły znaczną przebudowę, mającą na celu uproszczenie ich struktury – czytamy w oświadczeniu.

F1 2026 FIA car renders

Autor zdjęcia: FIA

– Harmonogram testów przedsezonowych na rok 2026 będzie obejmował trzy, trzydniowe testy. Przepisy finansowe będą ewolucją obecnych ram regulacyjnych. Celem przepisów na rok 2026 jest zapewnienie równowagi między uczciwością sportową a stabilnością finansową.

Wszystkie zmiany podlegają zatwierdzeniu przez Światową Radę Sportów Motorowych FIA, która zbierze się 17 października tego roku.

Czytaj również:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułBatalia z alkotubkami. Sośnierz: Rząd wreszcie znalazł problem na miarę swoich możliwości
Następny artykułJesień w Tyrolu. Redyk w Hopfgarten, piesze wędrówki i raj dla rowerzystów