A A+ A++

Ambitny pomysł przygotowania tzw. debaty oksfordzkiej, czyli sztuki wymiany poglądów, która narodziła się na szacownej brytyjskiej uczelni, zrealizowało III Liceum Ogólnokształcące w Starachowicach. Dyskutantami byli ósmoklasiści z trzech szkół podstawowych, a roztrząsany przez nich temat dotyczył walk o niepodległość Polski.

III Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Integracyjnymi w Starachowicach podjęło się zorganizowania debaty oksfordzkiej, czyli dyskusji nad tezą według zasad opracowanych na słynnym Uniwersytecie Oksfordzkim w Wielkiej Brytanii. Wyzwanie uczestnictwa w takiej dyspucie podjęli uczniowie ósmych klas szkół podstawowych nr 9, 12 i 13.

 

Tematem uniwersyteckiego sporu była polska niepodległość. Poprzedziła go powiązana tematycznie prelekcja, dzięki której młodzież mogła nie tylko poznać dzieje walk o wolność naszej ojczyzny, ale i obejrzeć oryginalne militaria.

 

Z wykładem na temat konstytucji wystąpił natomiast dr Paweł Ramiączek, dziekan Społecznej Akademii Nauk w Kielcach.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułJuż nie „Premium Park”, ale „Stop Shop”
Następny artykułSpacer z Maszą w Staszicu