Już z samego rana prezentowaliśmy pierwsze recenzje Days Gone na PC oraz potwierdziliśmy dobrą sprzedaż gry na Steam. Nie musieliśmy długo czekać, by pojawiła się fachowa analiza produkcji i możemy to potwierdzić – tym razem studio Sony nie zawiodło dostarczając na rynek dopracowany port.
Sony Bend przeniosło produkcję na nowszą wersję Unreal Engine 4, dzięki czemu udało się zadbać o lepsze oświetlenie. Gra nie oferuje DLSS oraz ray tracingu, ale i tak Digital Foundry potwierdza, że „nie jest to zwykły port z PS4 Pro”. Identyczny ruch widzieliśmy w przypadku The Coalition, które wrzuciło Gears 5 na Xboksy Series X|S i PC.
„Drugą największą zmianą, jaką Days Gone w wersji na PC otrzymuje w stosunku do wersji konsolowych, jest jakość tekstur. W porównaniach side-by-side, poprawa jakości zasobów jest dość łatwa do zauważenia i dotyczy prawie każdej tekstury, jaką można znaleźć w grze, zdecydowanie poprawiając ogólny wygląd”.
Twórcy poprawili również rozdzielczość oraz post-processing względem PlayStation 4 Pro, ale ogólnie trzeba podkreślić, że produkcja działa bardzo dobrze. Gra wczytuje się nawet dużo szybciej (9,5 sekundy) względem PlayStation 5 (33,5 sekundy), co potwierdza, że wsteczna kompatybilność PS5 nie wykorzystuje pełnego potencjału nowej konsoli Sony.
Digital Foundry chwali także bardzo rozbudowane ustawienia, dzięki którym możemy nie tylko dostosować pozycję pod swój sprzęt, ale wszystkie zmiany są dokonywane w czasie rzeczywistym – gracz doskonale widzi, jakie decyzje podejmuje wybierając poszczególne opcje.
Sony Bend musi jedynie zająć się dziwnym problemem z płynnością gry (nie animacji), który pojawia się podczas poruszania się na motocyklu. W dodatku niektóre powierzchnie są źle wyświetlane – ale to raczej nie będzie duży problem.
Sprawdźcie test oraz premierowy zwiastun.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS