X-Raid Yamaha Racing Rally Supported Team przygotował dwie Yamahy YXZ 1000R w grupie T3. Obok szwedzkiej załogi, poprawione UTV otrzymają Camélia Liparoti i Annett Fischer, życiowa partnerka właściciela X-raidu, Svena Quandta.
Mattias Ekström, rallycrossowy mistrz świata z 2016 roku, dwukrotny czempion DTM, w wieku 42 lat zadebiutuje w rajdach terenowych. Emil Berqkvist jest mistrzem ADAC Opel Rallye Cup 2014, ERC Junior i ERC 3 2015, JWRC 2018.
– Zawsze marzyłem o starcie w Dakarze – powiedział Mattias Ekström. – Zaliczyłem w życiu tyle różnych wyścigów. Najlepiej było poprosić Svena, z którym znamy się od 20 lat. W końcu udało nam się zebrać budżet na start w UTV, a nowy projekt X-raidu zapewnia dobrą bazę. To również perfekcyjne przygotowanie do rozpoczęcia sezonu Extreme E w Arabii Saudyjskiej. Nigdy dotąd nie ścigałem się na piasku, czy na wydmach.
X-raid pierwszy raz w swojej historii realizuje inny projekt niż T1. We współpracy z Yamahą przebudowano YXZ 1000R. Pojazdy zostały wydłużone, poszerzone i obniżone. Ponieważ wykorzystywany jest atmosferyczny silnik, limit masy wynosi 800 kg. X-raid zamierza dojść do limitu w następnej fazie prac rozwojowych.
Obniżono środek ciężkości, poprawiono rozkład masy, wzmocniono osie, zmodyfikowano zawieszenie zakładając amortyzatory Reigera. Przy budowie pojazdów X-raid korzystał z produktów swoich długoletnich partnerów, Przykładowo założono wydech słoweńskiej firmy Akrapovič.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS