Dacia Duster trzeciej generacji debiutuje nad Wisłą. Najnowsza odsłona SUV-a wjeżdża do Polski w kilku wersjach silnikowych. W ofercie jest silnik z fabrycznym LPG, pełna hybryda, mocny “benzyniak”, a także napęd na cztery koła. Ile nowość Dacii kosztuje w Polsce? Importer zdradził szczegóły.
Nowa Dacia Duster wjeżdża do Polski. Importer zdradził właśnie szczegóły oferty i ogłosił rozpoczęcie przyjmowania zamówień. Wiemy, w jakich wersjach i z jakimi silnikami jest dostępna trzecia generacja SUV-a. A ceny? Najnowsza odsłona ma szansę powtórzyć sukces swoich poprzedników!
Nowa generacja Dustera mocno nawiązuje do prototypowego modelu o nazwie “Bigster”, 7-osobowego SUV-a, który trafi na rynek w późniejszym czasie. Z przodu znajdziemy typowe dla obecnych modeli Dacii reflektory z diodami do jazdy dziennej tworzącymi kształt litery “Y”, jak również duży wlot powietrza w zderzaku oraz maskę z dużym wgłębieniem i mocno podniesionymi bokami. Samochód prezentuje się muskularnie, budzi respekt i może się podobać.
Solidne przetłoczenia znajdziemy też na tylnych drzwiach oraz błotnikach – całość zwiększa wrażenie solidności, podobnie jak progi i nadkola wykończone tworzywem sztucznym. Z tyłu samochód nie przypomina żadnego modelu w gamie, ale pas tylny to również nawiązanie do koncepcyjnego Bigstera. Tylną część nadwozia zdobi opadająca szyba i subtelny spojler. W nowym Dusterze klamki tylnych drzwi zostały poprowadzone do linii szyb. W nocy ciężko je będzie znaleźć i na pewno nie dosięgną do nich dzieci.
Dacia Duster nowej generacji została zaprojektowana na platformie CMF-B, z której korzysta także Renault Arkana, Dacia Sandero i Renault Clio. Najnowsza odsłona jest dłuższa od poprzednika, ale ma krótszy rozstaw osi. O dziwo producentowi udało się minimalnie zwiększyć bagażnik. Auto ma 4343 mm długości (wcześniej 4341 mm), 1656 mm wysokości (-33 mm), 1810 mm szerokości (+6 mm), a rozstaw osi to całe 2657 mm (-16 mm). Przestrzeń bagażowa oferuje 472 litry pojemności (wcześniej 445 litry). W nowej odsłonie wrażenie robi także większy prześwit – w wersji z napędem na przednią oś wynosi 209 mm, a w wariancie z napędem na wszystkie koła (4×4) wynosi 217 mm.
W kabinie znajdziemy nową, inaczej wyprofilowaną kierownicę, zestaw konfigurowalnych cyfrowych wskaźników z 7-calowym wyświetlaczem (standardowo analogowe zegary i 3,5-calowy wyświetlacz) i centralny ekran nowego systemu infotainment obrócony w stronę kierującego. Z deski rozdzielczej zniknął fizyczny panel klimatyzacji – zgodnie z panującymi trendami od teraz siłą nawiewu i temperaturą steruje się za pośrednictwem ekranu.
Nowa odsłona Dustera jest dostępna na polskim rynku w czterech wersjach wyposażenia – Essential, Expression, Extreme i Journey – oraz w czterech wersjach napędowych. Klienci mają do wyboru silnik 1.0 ECO-G (100 KM) z fabryczną instalacją LPG, benzynową jednostkę 1.3 TCe (130 KM) z napędem na jedną oś lub wszystkie cztery koła, a także odmianę Hybrid z silnikiem 1.6 o mocy 140 KM.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS