Nasser Al-Attiyah i Mathieu Baumel (Toyota GR DKR Hilux) umocnili się na prowadzeniu w Mistrzostwach Świata w Rajdach Terenowych, wygrywając Desafio Ruta 40, przedostatnią rundę W2RC rozegraną w tym tygodniu w Argentynie. To już trzeci triumf fabrycznej załogi Toyoty w tym sezonie, po Dakarze i Rajdzie Sonory.
Na drugim stopniu podium przed swoimi kibicami stanął Juan Cruz Yacopini, którego w Toyocie Hilux Ovedrive pilotował Daniel Oliveras. Trzecie miejsce w bliźniaczym aucie zdobyli Yazeed Al Rajhi i Timo Gottschalk.
Przed finałem w Maroku Al-Attiyah umocnił się na prowadzeniu w mistrzostwach w drodze do obrony tytułu. Ma w zapasie 51 punktów przewagi nad Al-Rajhim, zwycięzcą tegorocznego Abu Dhabi Desert Challenge. Yacopini natomiast zepchnął z prowizorycznego podium Sebastiena Loeba, który nie startował w Argentynie.
Powyższe wyniki sprawiły, że Toyota Gazoo Racing może cieszyć się już z mistrzostwa w klasyfikacji producentów.
Mathieu Baumel, rywalizujący o mistrzostwo pośród pilotów z Fabianem Lurquinem (BRX) i Timo Gottschalkiem (Overdrive Racing) również jest już bezpieczny. Jego obydwaj rywale zaliczyli o jedną rundę mniej w tym roku.
W kategorii T3 w DR40 triumfowali Mitchell Guthrie i Kellon Walch (MCE-5 4×4). Pokonali również wspieranych przez Red Bulla Cristinę Gutierrez i Pablo Moreno Huete (Can-Am Maverick X3) oraz Austina Jonesa i Gustavo Gugelmina (Can-Am Maverick X3).
Seth Quintero/Denis Zenz (Can-Am Maverick X3), Mattias Ekstrom/Emil Bergkvist (Can-Am Maverick X3), Joao Ferreira/Manuel Porem (Yamaha X-Raid YXZ 1000R Turbo Prototype), wszyscy napotkali problemy techniczne, które wyeliminowały ich z walki o triumf, gdy zaczęli podkręcać emocje. Guthrie wyjechał z Argentyny jako lider W2RC.
Claude Fournier tworzący załogę z Szymonem Gospodarczykiem (Can-Am Maverick X3) zajął szóste miejsce w T3.
W T4 w mistrzostwach świata zgłoszeni byli tylko Shinsuke Umeda i Maurizo Dominella (Polaris RZR PRO R Sport).
W motocyklowej stawce W2RC po raz pierwszy w karierze, na domowym gruncie, wygrał Luciano Benavides (Husqvarna FR450 Rally). Jest nowym liderem serii, z 80 oczkami na koncie ma w zapasie dziewięć nad Tobym Price’em (KTM 450 Rally Factory). Australijczyk doznał awarii na drugim etapie i swoje przetrwanie w rajdzie zawdzięczał jedynie dzięki hojności kolegi zespołowego, Matthiasa Walknera, który na trasie podzielił się swoimi częściami, automatycznie odpadając z zawodów.
Na drugim stopniu podium stanął Ricky Brabec (Honda CRF 450R), a na trzecim Ross Branch (Hero 450 Rally).
Najszybszym motocyklistą w generalce był nowy podopieczny HRC, Tosha Schareina, który nie był zarejestrowany w czempionacie.
W Rally2 Michael Docherty (KTM 450 Rally Factory Replica) przyciągnął uwagę regularnymi osiągami, które stawiały go na równi z jeźdźcami RallyGP, ale niewielka awaria mechaniczna na drugim etapie wyeliminowała go z walki o złoto w DR40. Jednak jeśli nie jeden mieszkaniec RPA, to drugi. Z wygranej ostatecznie cieszył się jego partner z BAS World KTM Racing Team, Bradley Cox (KTM 450 Rally Factory Replica).
Mocne i równe tempo pokazał także Konrad Dąbrowski. Reprezentant Duust Rally Team, zasiadający na KTM’ie 450 Rally Replica, konsekwentnie na każdym odcinku meldował się w czołowej trójce, ostatecznie kończąc rajd na drugiej pozycji. Trójkę skompletował Romain Dumontier (Husqvarna 450 Factory Rally).
Nowym liderem mistrzostw świata w motocyklowej kategorii Rally2 został Dumontier, który skorzystał na problemach Paolo Lucciego, gdy Włoch wycofał się z rajdu po wypadku.
Konrad Dąbrowski, z dwoma startami na koncie, jest siódmy, a pośród juniorów trzeci.
W grupie zawodników zasiadających na quadach równych sobie nie miał Manuel Andujar (Yamaha Raptor 700). W Rally3 wygrał Ardit Kurtaj (KTM 450 Exc-F).
The Road to Dakar Challenge nagradza najlepszych amatorów w kategoriach Rally2 i T4 w każdej rundzie W2RC darmowym zgłoszeniem na Dakar 2024. Bilety do Arabii Saudyjskiej zdobyli Santiago Rostan oraz Juan José Semino i Gonzalo Oltra.
Na piątym etapie zamykającym argentyńskie zmagania, trasie odcinka specjalnego liczącej 258 km, najszybszymi w W2CR byli: Al-Attiyah (T1), Ekstrom (T3), Umeda (T4), Van Beveren (RallyGP), Cox (Rally2), Andujar (quady).
Finał sezonu, Rajd Maroka, zaplanowano w terminie 12-18 października.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS