A A+ A++

Niegdyś w modelu franczyzy otwierały się głównie punkty gastronomiczne i handlowe, dziś zaś coraz więcej firm z niemal każdej branży decyduje się pójść właśnie w tym kierunku. Franczyza może okazać się dobrym rozwiązaniem także dla osób, które chciałyby założyć własny biznes, lecz nie mają wystarczająco dużo wolnych środków finansowych bądź zwyczajnie nie wiedzą, jak się za to zabrać. Mogą one także udać się do doradcy franczyzowego, który podpowie im, jak wejść w świat biznesu i wybrać najlepszą dla siebie franczyzę. Jak dokładnie działa doradztwo franczyzowe?

Wybór franczyzy nie taki prosty

Problemem dla większości początkujących przedsiębiorców, którzy zdecydują się na franczyzę, jest wybór konkretnego jej rodzaju. Nic dziwnego, ostatecznie ofert jest coraz więcej, niemniej jednak znacznie zróżnicowane są również wymagania stawiane potencjalnym franczyzobiorcom. Warto zwrócić uwagę, że wybór franczyzy nie zależy tylko i wyłącznie od tego, w jakiej branży chcemy otworzyć własny biznes. Rzeczywiście, jest to istotny aspekt, jednak należy wziąć pod uwagę inne kwestie, takie jak chociażby możliwości finansowe czy lokalowe, a także posiadane doświadczenie. Głównym zadaniem doradztwa franczyzowego jest właśnie znalezienie najlepszej oferty, a więc najlepszego partnera franczyzowego dla osoby, która chce otworzyć firmę na warunkach franczyzy. Należy przy tym wziąć pod uwagę wymagania, które franczyzodawcy stawiają swoim franczyzobiorcom, a te są bardzo zróżnicowane, w zależności od konkretnej oferty współpracy. Niektóre bowiem franczyzy są dostępne dla szerszego grona zainteresowanych, inne zaś skierowane jedynie do wąskiej grupy osób.

Nie tylko dla franczyzobiorców

Najczęściej doradztwo franczyzowe skupia się na obsłudze potencjalnych franczyzobiorców. Osoby fizyczne, które nigdy nie prowadziły własnej działalności gospodarczej, rzeczywiście mogą potrzebować dobrego wprowadzenia w świat biznesu – w tym teoretycznego, polegającego na omówieniu podstawowych zagadnień franczyzy jak np. pakiet franczyzowy. Niemniej jednak okazuje się, że z doradztwa franczyzowego bardzo chętnie korzystają również firmy, które myślą o dalszym rozwoju właśnie w tym modelu biznesowym. Otwarcie sieci franczyz wbrew pozorom wcale nie jest takie proste. Wymaga bowiem postawienia sobie celów, a zatem i określenia wymogów stawianych potencjalnemu franczyzobiorcy. Co ważne, rozwój własnej marki trzeba odpowiednio zaplanować. W biznesie nie ma miejsca na pomyłki, a te, jeśli się zdarzają, zazwyczaj są bardzo kosztowne i przykre w skutkach. O ile bowiem duże korporacje zwykle posiadają własnych doradców biznesowych, którzy planują również strategię rozwoju sieci franczyzowej, o tyle mniejsze firmy często korzystają z pomocy podmiotów zewnętrznych, czyli doradców franczyzowych. Samo doradztwo franczyzowe jest gałęzią doradztwa biznesowego, zatem dobry doradca franczyzowy powinien znać się na szeroko pojętym rynku przez który przepływają różnorodne towary oraz usługi. Nieobca jest mu również ekonomia, a także finanse. Dzięki posiadanej wiedzy i doświadczeniu jest on w stanie nie tylko doradzić, ale również przeprowadzić firmę przez cały proces rozwoju sieci franczyzy.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPomorskie. 194 718 osób zakażonych koronawirusem
Następny artykułSpowolnienie na budowach mieszkań. Deweloperzy mniej skorzy do nowych inwestycji