Customizacja to od wielu lat nieodłączny element oferty sprzedażowej, który umożliwia stworzenie produktów dopasowanych do konkretnej koncepcji i potrzeb danego klienta. Co najczęściej customizujemy w naszych domach? Na te pytania odpowiada Aldona Mioduszewska z Galerii Wnętrz Domar.
Mówiąc o customizacji, warto w pierwszej kolejności odróżnić to zagadnienie od podobnego mu terminu personalizacji. Wprawdzie oba pojęcia odwołują się do idei dopasowania produktu do doświadczeń i oczekiwań użytkowników, jednak różnią się jeśli chodzi o postawę samego klienta. W przypadku personalizacji, producent posiadając wiedze na temat konsumenta kreuje produkt i stosuje różne narzędzia marketingowe aby przekonać go do zakupu tegoż produktu. Natomiast customizacja zakłada aktywny udział klienta w tworzeniu produktu i usługi pod kątem osobistych preferencji.
Jak mówi Aldona Mioduszewska, dyrektor marketingu w Galerii Wnętrz Domar, customizacja w przemyśle polega na tym, że producent oferuje klientowi określony zestaw elementów, umożliwiający indywidualne dopasowanie produktu do swoich potrzeb.
Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
– W przypadku mebli, o customizacji będziemy mówić w momencie, gdy klient po prostu dobiera sobie kolor tapicerki, rodzaj blatu, frontu czy nóżek i takie zlecenie wysyłane jest do producenta. Personalizacja natomiast dotyczy segmentu usług projektowych i wykonawczych, w których od podstaw tworzony jest mebel lub zestaw mebli – widoczne jest to przede wszystkim w ofercie mebli na wymiar albo mebli rzemieślniczych na zamówienie. Bardzo dobrym przykładem customizacji jest kolekcja Creative marki Vox, w której producent oferuje 12 kolorów frontów wykonanych z różnych elementów, 10 rodzajów nóżek lub podstawek, różne uchwyty oraz warianty składania umożliwiające modyfikacje konstrukcyjne. Dzięki temu możemy zamówić swój indywidualny mebel, wybierając uprzednio przygotowane elementy – mówi Aldona Mioduszewska.
A co najczęściej customizujemy w domu? Z pewnością prym wiodą wszystkie meble robione na wymiar, które pozwalają na wykorzystywanie oraz wypełnienie skosów i nieregularności w naszych domach – pawlacze, drzwi przesuwne lub garderoby. Dzięki nim możemy maksymalnie wykorzystać „trudne” przestrzenie w naszych domach.
– Oprócz mebli dopasowanych do nieregularnych wymiarów pomieszczenia, drugim najpopularniejszym przedmiotem customizacji w polskich domach jest wyposażenie kuchni i łazienek. W przypadku łazienek jest to oczywiście kwestia optymalnej zabudowy, a więc na wymiar oraz wyboru kafli czy kolorystyki. Mówiąc o kuchni – zasięg customizacji się zwiększa, gdyż w grę wchodzą meble do zabudowy ale też gotowe zestawy mebli kuchennych wzbogacone wybranymi przez nas uchwytami, frontami, elementami dodatkowymi w postaci wbudowanego oświetlenia itp. Teraz modne są kuchnie zabudowane od podłogi aż po sufit, gdzie cała ściana pełni funkcję gospodarczą – mówi Aldona Mioduszewska.
Customizacja mebli i wyposażenia polskich mieszkań nie ogranicza się tylko do kuchni i łazienek. Trend ten widoczny jest także w przestrzeniach mieszkalnych, które urządzone są w stylu loftowym – zwłaszcza tych, w których liczy się jak największe oddanie przemysłowego charakteru pomieszczenia. Często w tych pomieszczeniach decydujemy się na meble robione na zamówienie aby najlepiej oddały stylistykę wnętrza.
Nowe życie dla vintage
Pewnym rodzajem customizacji jest też przerabianie czyli hakowanie mebli a więc nadawanie drugiego życia przedmiotom odziedziczonym po przodkach czy poprzedniej epoce.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS