Radna Wioletta Kulpa złożyła interpelację w sprawie nowego zespołu pływalni, planowanego do realizacji przy ul. Miodowej w Płocku. Dzięki temu dowiedzieliśmy się m.in., że umowa – wbrew komunikatowi ratusza – nie jest zawarta na zasadzie wykupu, jaki jest zakładany koszt budowy czy kto będzie wykonywał i płacił za remonty.
Przypomnijmy, zgodnie z przekazanym komunikatem nt. budowy zespołu pływalni przy ul. Miodowej, firma Warbud ma zaprojektować i wybudować obiekt na terenie dawnej Szkoły Podstawowej nr 17.
– Jej zadaniem będzie teraz, w trakcie najbliższych 33 miesięcy, zaprojektowanie i wybudowanie w miejscu dawnej SP nr 17 zespołu basenów. A następnie utrzymanie ich i eksploatacja przez 20 lat. W tym czasie Urząd Miasta będzie stopniowo wykupywać wybudowane przy ul. Miodowej obiekty – czytamy w komunikacie prasowym Urzędu Miasta Płocka.
Wartość kontraktu zawartego ze spółką przekracza 206 mln zł.
Choć urząd miasta podał szczegóły na temat wyglądu i zagospodarowania nieruchomości, to zabrakło szczegółów, dotyczących samej umowy z wykonawcą. Zapytała o nie w interpelacji radna Wioletta Kulpa – poniżej zestawienie pytań radnej i odpowiedzi urzędu miasta.
1. Jaki jest zakładany koszt wybudowania zespołu pływalni przy ul. Miodowej?
Koszt budowy obiektu wskazany w ofercie przez partnera prywatnego wynosi 104.966.668,24 zł brutto.
2. Jaki jest szacowany roczny koszt utrzymania obiektu?
Szacowany, średni roczny koszt utrzymania obiektu wskazany w ofercie przez partnera prywatnego wynosi 2.971.027 zł brutto, z wyłączeniem funduszu remontowego, który wypłacany jest warunkowo na wniosek partnera prywatnego i za zgodą podmiotu publicznego.
3. Jaki jest szacowany roczny przychód z tytułu komercjalizacji powierzchni (np. wynajmu) oraz korzystania z obiektu (sprzedaż biletów itp.)?
Wskazana w ofercie łączna kwota należna podmiotowi publicznemu z tytułu opłaty za prawo partnera prywatnego do czerpania pożytków z tytułu zarządzania powierzchnią komercyjną wynosi 520.983,34 zł, natomiast oczekiwany roczny przychód z tytułu sprzedaży biletów wynosi ok. 7 mln zł.
4. Na jakich zasadach odbędzie się „stopniowy wykup” obiektu? Czy na zasadzie spłaty w ratach (rocznych lub innych, co jaki okres), czy może na zasadzie wykupu udziałów (np. po 10 latach Gmina-Miasto Płock będzie właścicielem 50% udziałów)? Co dokładnie oznacza „stopniowy wykup” obiektów?
Zgodnie z treścią i postanowieniami umowy, przez cały okres trwania umowy PPP obiekt jest własnością Gminy-Miasta Płock.
5. Jeśli wykup będzie odbywał się na zasadzie wykupu udziałów, kto będzie w miarę ich wykupu czerpał zyski i ponosił koszty? Kto będzie odpowiadał za remonty?
W umowie nie funkcjonuje mechanizm wykupu, przez cały okres umowy PPP obiekt jest własnością Gminy-Miasta Płock. Za remonty będzie odpowiadał partner prywatny, który jest odpowiedzialny za utrzymanie techniczne obiektu.
6. Czy w kontrakcie został zawarty zapis o konieczności wykonywania bieżących remontów?
W umowie PPP znalazły się zapisy, dotyczące przeprowadzania zarówno bieżącej konserwacji, jak i remontów.
7. Jaką ilość nowych miejsc parkingowych wybuduje inwestor w związku z planowaną inwestycją (proszę przedstawić analizę, która faktycznie mówi o nowych miejscach, oczywiście nie kosztem tych już istniejących, które mogą być zabrane na realizowany projekt budowlany)?
Zgodnie z Uchwałą Rady Miasta Płocka, Program Funkcjonalno-Użytkowy przewiduje nie mniej, niż 100 miejsc parkingowych dla użytkowników obiektu (w tym 2 dla osób niepełnosprawnych), 10 miejsc parkingowych dla pracowników, 1 miejsce parkingowe dla autokaru oraz 20 miejsc dla rowerów.
Wiceprezydent Roman Siemiątkowski w odpowiedzi dodał także, iż 25 marca br. Rada Miasta Płocka przyjęła uchwałę, pozwalającą na zabezpieczenie w Wieloletniej Prognozie Finansowej całej kwoty na budowę centrum sportowo-rekreacyjnego.
Jeśli więc dobrze zrozumieliśmy odpowiedź urzędu miasta, wykonawca otrzyma z Budżetu Płocka przez 20 lat około 206 mln zł, czyli 10,3 mln zł rocznie. Poniesie przy tym koszt budowy w wysokości ok. 105 mln zł oraz eksploatacji 60 mln zł (po 3 mln zł rocznie). Wpływy natomiast przez 20 lat będą wynosiły ok. 150 mln zł (rocznie po 7 mln zł z biletów i 0,5 mln z powierzchni komercyjnej).
Oczywiście, to są tylko założenia, które zostaną zweryfikowane przez czas.
W Płocku powstanie zespół pływalni. Podpisano umowę [WIZUALIZACJE]
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS