A A+ A++

Zleceniobiorca nie dotrzymał terminu realizacji zlecenia z tytułu zawartej z nim umowy na remont pomieszczeń w naszej firmie. Czy fakt, że opóźnianie wynika z nałożonej na niego kwarantanny wyklucza nałożenie na niego kary umownej za opóźnianie?

Zasadniczo zleceniodawca może nałożyć na zleceniobiorcę karę umowną. Musi on jednak pamiętać, że niezasadne jest żądanie kary umownej w przypadku, gdy niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania wynika z przyczyn niezawinionych przez drugą stronę umowy. Z taką sytuacja mamy do czynienia w przedstawionym pytaniu.

Nałożenie na zleceniobiorcę kwarantanny zapewne wynika z faktu, że miał on bliski kontakt z osobą chorą na koronawirusa, a to w konsekwencji uniemożliwiło wykonanie zlecenia w terminie. Dlatego też w razie sporu sądowego zleceniobiorca będzie mógł podjąć skuteczną obronę przed tak nałożoną na niego karą umowną, gdyż skierowanie go na kwarantannę było niezależne od niego.

Czytaj także: Koronawirus: świadczenie postojowe również dla studenta – zleceniobiorcy

Ważnym jest, by zleceniobiorca dysponował dowodami na okoliczność braku poniesienia winy co do niewykonania zlecenia w terminie tj. np. skierowania go na kwarantannę c…

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułBariery linowe. Plastikowe nakładki z recyklingu pomogą chronić życie motocyklistów
Następny artykułApple iPhone 13 Pro – nadchodzące smartfony giganta będą korzystać z wyświetlaczy LTPO OLED 120 Hz marki Samsung