A A+ A++

Wyposażony w specjalistyczny sprzęt z wykwalifikowaną kadrą na pokładzie pojazd będzie przyjmował pacjentki w sąsiedztwie Ośrodka Sportu i Rekreacji przy ul. Sportowej 1. Badanie jest w całości finansowane przez Narodowy Fundusz Zdrowia i mogą z niego skorzystać panie od 45 do 74 roku życia, które w ciągu ostatnich dwóch lat nie wykonywały mammografii. Wystarczy, że wcześniej się zarejestrują, a na miejsce wezmą dokument ze zdjęciem potwierdzający ich tożsamość.

Jak się zapisać?

Aby się zapisać, należy zadzwonić pod numer 58 767 34 44 lub wypełnić formularz online na stronie https://www.genevatrust.pl/site/rejestracja.php. Listę innych miejsc, do których przyjadą mammobusy, można znaleźć na stronie internetowej NFZ: https://www.nfz.gov.pl/dla-pacjenta/programy-profilaktyczne/mammobusy/

Według ekspertów mammografię należy wykonywać raz na dwa lata. Ważne jest też, aby udać się do lekarza od razu, gdy zaobserwuje się niepokojące objawy.

Statystyki są nieubłagane – rak piersi stanowi prawie jedną czwartą wszystkich zachorowań na nowotwory złośliwe u kobiet. Przebieg choroby oraz rokowania w dużym stopniu zależą od tego, kiedy zostanie ona wykryta. Ważne jest więc, aby regularnie się badać.

Mammografia to badanie RTG, które trwa około 5 minut. Dla zdecydowanej większości kobiet jest ono bezbolesne. Polega na wykonaniu czterech zdjęć rentgenowskich, po dwa dla każdej piersi.

Do badania nie trzeba się wcześniej przygotowywać. Na miejscu jest technik elektroradiologii, który najpierw przeprowadza wywiad lekarski, a następnie wykonuje mammografię. W naszych mammobusach są poczekalnie, przebieralnie i najnowocześniejszy sprzęt, który jest w stanie wykryć nawet najmniejsze zmiany w piersi.

Czytaj także:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułEuro 2024. Siódma porażka Holendrów w półfinale. Tylko Niemcy są większymi “przegrywami”
Następny artykułJak zbudować społeczność marki? „Apple czy Harley Davidson mają tak zaangażowaną społeczność, że jej członkowie potrafią wytatuować sobie logo marki na ciele”