Jeśli nasz japoński kontrahent zobaczy naszą cierpliwość i dokładność w tłumaczeniu, to pomoże nam zbudować trwałą relację, która doprowadzi do owocnej współpracy. Dochodzi do tego kwestia materiałów drukowanych, które są często przekazywane zarządom firm podczas spotkań. Projektowanie ich z uwzględnieniem japońskiej świadomości kulturowej i językowej jest niezwykle ważne.
Czy posiadanie fizycznej obecności na miejscu może nam pomóc w dotarciu naszych klientów w Japonii?
Nawet jeśli działamy wyłącznie na Amazonie lub Rakutenie, osiągniemy pewien poziom, ale bez fizycznej obecności w Japonii (chociażby poprzez pop-up shop albo współpracę z lokalnymi fizycznymi sklepami), gdzie ludzie mogą zobaczyć i zapoznać się z produktem, trudno będzie nam przekroczyć pewną granicę. “White glove service” – elegancka usługa z dbałością o każdy detal – jest w Japonii niezwykle ważna, szczególnie w segmentach premium i marek luksusowych.
Natomiast marketing internetowy może być bardzo pomocny w ocenie, jak nasz produkt wpisuje się w japoński rynek. Reklama w Internecie to najlepszy sposób, aby szybko zdobyć feedback od rynku, uczyć się i optymalizować nasze działania na miejscu. Aby zaistnieć w Japonii, trzeba mieć wizję na lata, plany rozwoju na długi okres i bardzo głębokie zrozumienie kultury oraz psychologii konsumenckiej. Początki są łatwiejsze niż się wydaje, ale później robi się zdecydowanie trudniej. Jednak jeśli wytrwamy, jest to ogromna wartość.
Warto szukać partnerów i agencji, które już odniosły sukces na tym rynku … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS