[artykuł sponsorowany] Istnieją błędy popełniane przez pracodawców, których nie da się zlekceważyć. Szczególnie gdy wpływają negatywnie na pracowników, bezpieczeństwo czy też na wysokość wynagrodzenia. Sprawdź, jakie błędy najczęściej popełniają pracodawcy. Jeśli dostrzegasz je w swoim miejscu pracy, to zasugeruj zmiany, które wpłyną pozytywnie na zadowolenie zespołu.
REKLAMA
Brak transparentności w rejestrowaniu nadgodzin
Jednym z najważniejszych błędów popełnianych przez pracodawcę jest niejasna polityka związana z nadgodzinami. Brak transparentności i odpowiednich narzędzi do monitorowania czasu pracy może prowadzić do sporów, a przede wszystkim do nieprawidłowego wyliczania wynagrodzenia. Dlatego właśnie coraz częściej stosowana jest elektroniczna rejestracja czasu pracy – bez względu na to, czy w firmie praca odbywa się zdalnie, stacjonarnie czy też hybrydowo.
REKLAMA
Niezbędne jest też jasne określanie zasad – czy otrzymasz pieniądze za nadgodziny, czy też kolejnego dnia możesz wyjść wcześniej z pracy.
Brak zaufania do pracowników
Złe zarządzanie firmą to kolejny, częsty błąd przedsiębiorców. Dobrym przykładem jest brak zaufania do pracowników, co prowadzi do nadmiernej kontroli. Takie działanie powoduje większy stres, spadek efektywności i motywacji, a w konsekwencji może nawet doprowadzić do wypalenia zawodowego.
W dobrze prosperujących firmach kluczowe znaczenie ma wsparcie ze strony managementu, a następnie swoboda oparta na zaufaniu. Takie działania sprzyjają innowacyjności, kreatywności, a przy tym poprawiają morale pracowników.
Przestarzałe technologie kontroli dostępu
W firmach, gdzie instalowane są systemy kontroli dostępu, można w łatwy sposób zweryfikować osoby wchodzące do budynku. Dotyczy to np. dostawców, pracowników, a także klientów. Sporym problemem jest stosowanie przestarzałych technologii, które częściej ulegają awariom. Każda awaria i problem z dostęp wpływa na wydajność pracowników i na wiarygodność firmy. Poza tym awarie powodują frustrację, wpływają negatywnie na opinię o firmie, a do tego zmniejszają poziom bezpieczeństwa. Dlatego to spory błąd, którego nie powinni popełniać pracodawcy. Rozwiązaniem jest instalacja nowocześniejszego systemu – w przypadku branży hotelarskiej pomocne będą porady na stronie: https://nicesoft.pl/porady/system-kontroli-dostepu-dla-hoteli/.
Brak inwestycji w nowoczesne technologie
Trudno sobie wyobrazić dobrze prosperującą firmę, która nie korzysta z nowoczesnych technologii, żeby zautomatyzować pracę, zwiększyć efektywność lub też poprawić bezpieczeństwo danych. Dlatego sporym błędem jest brak inwestycji w zaawansowane rozwiązania, przez co pracodawca naraża firmę na utratę wrażliwych danych i cyberataki. Tak naprawdę nawet niewielki budżet nie jest usprawiedliwieniem, bo teraz firmy mogą bez problemu zainwestować w skuteczne urządzenia np. UTM i to bez konieczności ponoszenia dużych kosztów.
Artykuł zewnętrzny
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS