A A+ A++

Czy świadczenie postojowe z ZUS dla zleceniobiorców przysługuje również w przypadku rozwiązania umowy zlecenia z powodu epidemii koronawirusa (COVID-19)? Na pytanie odpowiada regionalny rzecznik ZUS.

PYTANIE:

Byłem zatrudniony na podstawie umowy zlecenia u jednego pracodawcy ponad 2 lata. Dnia 31 marca 2020 r. rozwiązano ze mną umowę w związku z epidemią koronawirusa (COVID-19). Proszę o informację, czy przysługuje mi świadczenie postojowe z ZUS. Jak o nie wnioskować samemu? Pracodawca nie chce udzielić mi tych informacji, gdyż już u niego nie pracuję.

Polecamy: Tarcza antykryzysowa – Prawo pracy i ZUS. Pakiet 5 ebooków

ODPOWIEDŹ:

W tej sytuacji przysługuje Panu świadczenie postojowe. Świadczenie postojowe przysługuje bowiem zarówno w przypadku umów, które zostały rozwiązane, jak również umów, które nadal trwają. Warunkiem jest, żeby umowa nie doszła do skutku lub nastąpiło jej ograniczenie wykonywania w związku z wystąpieniem COVID-19.

Niestety, ale wniosek o świadczenie postojowe może zostać złożony wyłącznie za pośrednictwem zleceniodawcy, ponieważ składając wniosek potwierdza m.in. fakt, że nastąpił przestój w prowadzeniu działalności w następstwie wystąpienia COVID-19. Do wniosku musi także zostać załączona kopia umowy cywilnoprawnej. Obecne przepisy nie pozwalają na złożenie wniosku przez zleceniobiorcę.” – Iwona Kowalska-Matis, Regionalny Rzecznik Prasowy ZUS województwa dolnośląskiego.

Zobacz również:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZagadkowa śmierć pandy w warszawskim ZOO
Następny artykułMF/KAS: KAS odprawiła konwój z pomocą humanitarną dla Białorusi (komunikat)