– Potrzebne są jednak bardziej radykalne działania niż tylko ustawienie znaków, bo ostatnie pomiary ruchu wykazały, że prawie nikt się do ograniczeń nie stosuje – mówi autor badań, audytor bezpieczeństwa ruchu Szymon Zieliński.
Moje badania w strefie 30 wykazały, że 94% pojazdów tę prędkość przekracza. Zagrożenie jest poważne bo trzeba urealnić tę strefę uspokojonego ruchu bo samo ustawienie znaków nic nie da. Trzeba wprowadzić zmiany infrastrukturalne, które spowodują, że będzie się jeździło wolniej, np skrzyżowania równorzędne na ulicach, progi zwalniające, zwężenia ulic, na ulicach wyznaczać pasy rowerowe.
Stowarzyszenie “Prawo na drodze” wykonało pomiary ruchu w strefie “30” w Gnieźnie po pięciu wypadkach z udziałem pieszych do których doszło wciągu ostatnich kilku tygodni. Apel w tej sprawie Stowarzyszenie wysłało do zarządców dróg i władz Gniezna i powiatu.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS