A A+ A++

 – Potrzebne są jednak bardziej radykalne działania niż tylko ustawienie znaków, bo ostatnie pomiary ruchu wykazały, że prawie nikt się do ograniczeń nie stosuje – mówi autor badań, audytor bezpieczeństwa ruchu Szymon Zieliński.

Moje badania w strefie 30 wykazały, że 94% pojazdów tę prędkość przekracza. Zagrożenie jest poważne bo trzeba urealnić tę strefę uspokojonego ruchu bo samo ustawienie znaków nic nie da. Trzeba wprowadzić zmiany infrastrukturalne, które spowodują, że będzie się jeździło wolniej, np skrzyżowania równorzędne na ulicach, progi zwalniające, zwężenia ulic, na ulicach wyznaczać pasy rowerowe.

Stowarzyszenie “Prawo na drodze” wykonało pomiary ruchu w strefie “30” w Gnieźnie po pięciu wypadkach z udziałem pieszych do których doszło wciągu ostatnich kilku tygodni. Apel w tej sprawie Stowarzyszenie wysłało do zarządców dróg i władz Gniezna i powiatu.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPosłowie z Leszna chcą zaostrzenia kar dla samochodowych recydywistów
Następny artykułMieszkańcy Gniezna oszukani “na detektywa”