A A+ A++

19.03.2021r. 06:35

To informacja, która zaskoczyła branżę kolejową. Plany samorządu kujawsko-pomorskiego dotyczące powołania własnej spółki przewozowej nabierają kształtów. O tym, czy zostanie utworzona zadecydują radni, podczas najbliższych obrad sejmiku województwa.

“Jeśli okaże się niezbędna, żeby zaspokoić potrzeby mieszkańców w zakresie transportu kolejowego w naszym województwie i nie będzie już innego wyjścia, wtedy tę spółkę będziemy organizować wyposażając ją oczywiście w aktywa, tabor, organizując ją po prostu od podstaw. Musimy już wirtualnie, koncepcyjnie tę spółkę organizować by była gotową do utworzenia w lipcu tego roku” – informuje Piotr Całbecki, marszałek województwa kujawsko-pomorskiego.

Wtedy właśnie ma zakończyć się przetarg, który ma wyłonić przewoźników kolejowych w regionie na najbliższe 10 lat. Zostanie on rozpisany w połowie kwietnia. To czy nowa spółka rozpocznie działalność zależy, przede wszystkim od ofert, jakie zostaną podczas przetargu złożone.

“Mam nadzieję, że ten tryb przetargowy wyłoni przewoźników w taki sposób, że będziemy usatysfakcjonowani ofertą, wypełnione zostaną nasze oczekiwania, które w tej chwili jak wiemy nie są zaspokojone, chociażby ze względu na wysokie koszty, które nas zaskoczyły” – przyznaje marszałek.

“Z zainteresowaniem przyjęliśmy pomysł utworzenia nowej spółki przez samorząd województwa kujawsko-pomorskiego. Jesteśmy przekonani, że bez względu na liczbę podmiotów startujących w przetargu nasza oferta będzie konkurencyjna tym bardziej, że mamy własne zaplecze techniczne do utrzymania poboru kolejowego” – mówi Dominik Lebda, rzecznik prasowy Przewozów Regionalnych.

“Jako spółka jesteśmy silnie związani z województwem kujawsko-pomorskim, tu działamy ponad 13 lat, tu mamy swoją siedzibę, swoją załogę i dołożymy wszelkich starań, żeby spełnić oczekiwania samorządu i dalej te usługi realizować właśnie w kujawsko-pomorskim” – zaznacza Joanna Parzniewska, rzecznik prasowa Arriva.

A to niełatwe zadanie, bo obowiązujący rozkład jazdy był wprowadzany w napiętej atmosferze. Część połączeń Urząd Marszałkowski ograniczył, część zlikwidował. Obecne umowy z przewoźnikami Arriva i POLREGIO kończą się w grudniu tego roku.

Branża TRANSPORT w portalu CIRE

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWiosna 2021 w Łodzi i okolicach. Uśmiechnij się do lwa, uratuj Białą Damę
Następny artykułRedaktor Dziennika Wschodniego: “Dyrektorka muzeum proponowała mi funkcję naczelnego”. Katarzyna Mieczkowska zaprzecza