Ponad połowa przedsiębiorców i prawie dwie trzecie konsumentów ma pozytywny stosunek do nabywania samochodu on-line. Jednak wielu z nich potrzebuje doradcy, który pomoże bezpiecznie przejść przez cały proces i zajmie się niezbędnymi formalnościami – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy VEHIS.
W ostatnim czasie coraz więcej marek samochodowych i wyspecjalizowanych firm oferuje sprzedaż auta onlinie. Jak się jednak okazuje pomoc doradcy jest istotna, szczególnie w czasach pandemii, kiedy możliwość osobistego sprawdzenia oferty finansowania czy ubezpieczenia, a nawet rejestracja nowego samochodu jest utrudniona. Z badania przeprowadzonego przez GfK na zlecenie polskiego start-upu VEHIS działającego na rynku motoryzacyjno-finansowym, wynika, że 55 proc. firm oraz 63 proc. konsumentów ma pozytywne podejście do nabywania nowych pojazdów przez internet. Ta nowa forma zakupów budzi jednak ciągle pewne obawy i to nie tylko związane z „wirtualnością” samego przedmiotu zakupu, ale także z samym procesem zakupowym.
CZYTAJ TAKŻE: Mercedes uruchamia sprzedaż online. Kawę musimy sobie zrobić sami
Badanie pokazało, że nawet klienci, którzy czują się w miarę swobodnie w świecie motoryzacji, potrzebują partnera do dyskusji, aby znaleźć optymalną ofertę dla siebie. Są również tacy, którzy skupiają się na samochodzie i nie chcą zajmować się formalnościami. Dlatego potrzebują kogoś, komu mogą powierzyć zajęcie się stroną praktyczną nabycia samochodu. Wśród badanych były także osoby, dla których świat motoryzacji jest obcy i potrzebują przewodnika, który bezpiecznie przeprowadzi ich przez cały proces. Potrzeba takiej opieki nie jest jednak ograniczona tylko do tej grupy klientów. Aż 75 proc. badanych docenia możliwość skorzystania z pomocy profesjonalnego doradcy.
fot. AdobeStock
Badani oczekują, że doradca będzie znał się na samochodach, potrafił odpowiedzieć nawet na szczegółowe pytania techniczne oraz dobrać ofertę uwzględniając potrzeby klienta. Powinien być również cierpliwy – rozumieć, że zakup samochodu to poważna decyzja, wymagająca rozważenia różnych możliwości. Ponadto oczekują, że będzie przewodnikiem w procesie zakupu, wskaże kolejne kroki, podpowie możliwe opcje i wyjaśni różnice między nimi. Powinno zależeć mu na kliencie i znalezieniu dla niego optymalnej propozycji. Badani podkreślali również, że im mniej angażujące są formalności, tym większa satysfakcja nabywców.
CZYTAJ TAKŻE: Audi Online TV – bliższe poznanie auta bez wychodzenia z domu
– Obserwujemy rynek oraz potrzeby przedsiębiorców i konsumentów szukających nowego samochodu. Mimo, że obecnie powstaje wiele firm, które oferują zakup czy najem samochodów on-line, brakuje rozwiązań, które pozwolą na kompleksową obsługę w zakresie wyboru modelu, umożliwią skorzystanie z różnych form finansowania, ubezpieczenia, wsparcia w serwisowaniu i dopięcia wszystkich formalności w jednym miejscu – mówi Grzegorz Tracz, Prezes VEHIS. – Wyniki badania potwierdziły, że wypracowany przez nas w ostatnich miesiącac … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS