A A+ A++

Chociaż pomysł promowania produktów za pomocą znanych osób sięga XVIII wieku, prawdziwa era influencer marketingu zaczęła się dopiero kilkanaście lat temu. Dziś jest to jedna z najbardziej efektywnych form reklamy, co potwierdzają badania. Według raportu UOKiK, aż 90% konsumentów w wieku 15-24 lata ogląda treści tworzone przez influencerów, a 55% z nich kupuje polecane produkty i usługi. Proces przeprowadzenia kampanii od pomysłu do realizacji jest jednak skomplikowany. Czy lepiej podejść do niego samodzielnie, czy skorzystać z pomocy agencji wyspecjalizowanej w influencer marketingu?

Korzyści z influencer marketingu dla marki

Budowanie świadomości marki i zasięgu to czasochłonny proces. Firmy, chcąc go przyspieszyć, często sięgają po różne formy reklamy, w tym influencer marketing. Współpraca z influencerem, choć wydaje się prosta, wymaga odpowiedniej strategii i umiejętności. Jak zauważa Damian Barański z WhitePress, sukces takiej kampanii zależy od wielu czynników, a na każdym etapie można popełnić błąd, który osłabi efektywność działań.

– Współpraca z influencerem powinna być poprzedzona dogłębną analizą jakościową i ilościową. Wciąż zdarzają się firmy, które koncentrują się tylko na liczbie obserwujących, nie sprawdzając ich autentyczności. Tymczasem kluczowe są zaangażowanie fanów i to, czy są to potencjalni klienci marki. Ważne jest także, jak influencer komunikuje się ze swoją społecznością i czy jego styl pasuje do marki – mówi Damian Barański.

Wybór influencera: bezpośrednio czy przez platformę?

Poszukiwanie i weryfikacja influencera to proces, który wymaga czasu. Firmy mogą robić to samodzielnie lub skorzystać z platform influencerskich. Wybór zależy od rodzaju kampanii. Platformy mogą być droższe i ograniczać bezpośredni kontakt z influencerem, ale są pomocne w kampaniach afiliacyjnych, ponieważ oferują transparentne raportowanie, co ułatwia analizę wyników.

Czy warto zlecić kampanię agencji influencerskiej?

Prowadzenie kampanii wewnętrznie oznacza, że firma musi zadbać o każdy aspekt współpracy – od researchu, przez negocjacje, aż po monitorowanie publikacji. Główne wyzwania to brak czasu, znajomości rynku i doświadczenia w analizie wyników kampanii. Jak podkreśla Monika Ćwiertnia z WhitePress, współpraca z agencją influencerską może rozwiązać te problemy.

– Współpraca z agencją wiąże się z dodatkowymi kosztami, ale jest to inwestycja w wiedzę i doświadczenie. Agencje często mają dostęp do sprawdzonych influencerów, co oszczędza czas. Zajmują się również wszystkimi formalnościami, od przygotowania umowy, przez negocjacje stawek, po koordynację działań. Firma musi jedynie akceptować ustalenia – dodaje Monika Ćwiertnia.

Profesjonalna analiza wyników

Jednym z kluczowych atutów agencji jest możliwość profesjonalnej analizy wyników kampanii. Monitorowanie efektów pozwala szybko reagować na problemy. Jak mówi Patrycja Górecka-Butora z WhitePress, raporty z kampanii dostarczają cennych informacji, które można wykorzystać w przyszłych działaniach.

– Szczegółowe raporty pozwalają zidentyfikować mocne i słabe strony kampanii. Ważne, aby przed analizą wiedzieć, na jakie wskaźniki zwracać uwagę, jak np. liczba wyświetleń czy kliknięcia w linki. Takie dane pomagają ocenić, co zadecydowało o sukcesie kampanii – podkreśla Patrycja Górecka-Butora.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSony będzie sprzedawać PS5 taniej, ale nie każdy będzie zadowolony
Następny artykułPrezydent Duda spotka się z Blinkenem. O czym będą rozmawiać?