Zdaniem Głównego Inspektora Farmaceutycznego reklama firmy z Pabianic wprowadza w błąd i nakazał usunięcie jej. Producent nie zgadza się z taką oceną.
Główny Inspektor Farmaceutyczny nakazał wstrzymać emisję telewizyjną reklamy Neosine Forte firmy Aflofarm Farmacja Polska z Pabianic. Powód? Producent preparatu użył w niej wizualizacji koronawirusa wywołującego chorobę COVID-19, co, zdaniem GIF, sugeruje, że syrop i tabletki chronią przed koronawirusem.
GIF ocenia, że reklama w sposób wyjątkowo nieetyczny wykorzystuje obowiązujący na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej stan epidemii w związku z zakażeniem koronawirusem COVID-19 i związane z zaistniała sytuacją uczucie lęku i zagrożenia w społeczeństwie.
Zawarty w reklamie przekaz jakoby lek Neosine Forte wykazywał aktywność wobec koronawirusa COVID-19 nie znajduje potwierdzenia w zatwierdzonej treści Charakterystyki Produktu Leczniczego. Tym samym został naruszony art. 53 ust. 1 Prawa farmaceutycznego, zgodnie z którym reklama nie może wprowadzać w błąd. Reklama naruszyła też art. 56 ust. 2 tej ustawy, zawierając informacje niezgodne z ChPL.
Decyzja (CAŁA TREŚĆ TUTAJ) została wydana pod rygorem natychmiastowej wykonalności. Spotu już nie zobaczymy, ale grafika jest widoczna nadal na poświęconej medykamentowi stronie internetowej TUTAJ.
W oświadczeniu przekazanym portalowi Wirtualnemedia.pl Aflofarm podkreślił, że nie zgadza się zarówno z samą decyzją GIF i trybem postępowania w tej sprawie. Firma zwróciła uwagę, że nie pozwolono jej odnieść się do zarzutów wobec spotu Neosine Forte, a grafika była używana w reklamie od 2014 roku. Decyzję GIF producent z Pabianic ma zamiar kwestionować w trybie postępowania sądowo-administracyjnego. Argumentuje: “Treści wykorzystane w reklamie telewizyjnej, która stała się przedmiotem decyzji GIF, oparte są w całości na wskazaniach do stosowania leku, które zostały zatwierdzone przez Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych oraz które są zgodne z Charakterystyką Produktu Leczniczego. Zgodnie z zatwierdzoną przez Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych dokumentacją rejestracyjną lek Neosine Forte jest produktem przeciwwirusowym”.
Aflofarm jest największym reklamodawcą w Polsce. W Pabianicach firma znana jest z działalności charytatywnej, realizowanej przez Fundację “My Kochamy Pabianice”, która ostatnio wsparła PCM przekazując nowoczesny respirator Axcent Lyra X2. Sprzęt wart prawie 100 tys. zł trafił już na oddział intensywnej opieki medycznej.
Oryginalne źródło: ZOBACZ
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS