A A+ A++

Majowy egzamin ósmoklasisty w Otwocku najlepiej zdali uczniowie Szkoły Podstawowej nr 4. Na podium znaleźli się też uczniowie SP nr 2 i SP nr 12

SYLWIA WYSOCKA

Egzamin ósmoklasisty odbywał się w tym roku od 25 do 27 maja. Przeprowadzono go z trzech przedmiotów: języka polskiego, matematyki i nowożytnego języka obcego – w Otwocku był to język angielski i niemiecki. Ogółem w mieście do egzaminu z języka polskiego przystąpiło 418 uczniów, 416 zdawało matematykę, 415 język angielski, a dwóch uczniów język niemiecki. W SP nr 3 i SP nr 7 nie było uczniów klas ósmych.

Analizę wyników egzaminu ósmoklasisty w poszczególnych szkołach w środę, 15 września radnym z komisji oświaty, kultury i sportu przedstawił dyrektor Oświaty Miejskiej w Otwocku Grzegorz Michalczyk. – Przez ostatnie dwa lata szkoły funkcjonowały w warunkach nadzwyczajnych, ale egzamin ósmoklasisty musiał się odbyć. Młodzież nie mogła ani wcześniejszego, ani całego ubiegłego roku szkolnego spędzić w szkole, a tym samym otrzymać takiej pomocy, jaką dostawała wcześniej. W mojej ocenie nauczyciele robili, co mogli, starali się przekazywać wiedzę wszystkim uczniom. Egzamin zewnętrzny zweryfikował poziom zdobytej wiedzy – tłumaczył dyrektor Michalczyk. Podkreślił przy tym, że przez pryzmat wyników można ocenić pracę szkoły, ale w określonych warunkach. – Niestety w ostatnich dwóch latach trudno mówić o tym, że były to normalne warunki. Na wyniki miały wpływ również inne czynniki: specyfika placówki, np. to, czy jest to szkoła integracyjna, albo liczba uczniów, którzy przystąpili do egzaminu – mówił dyrektor.

Z analizy wyników, które z poszczególnych przedmiotów osiągnęli uczniowie otwockich podstawówek (szczegóły w ramce), wynika, że najlepiej poradzili sobie ósmoklasiści ze Szkoły Podstawowej nr 4. Otrzymali oni średnio o 10 punktów z każdego przedmiotu więcej niż wyniosła średnia w mieście. Co ważne, to w tej placówce różnica pomiędzy najgorszymi i najlepszymi wynikami jest najmniejsza. To znaczy, że poziom wiedzy zdobytej przez wszystkich ósmoklasistów jest stosunkowo zrównoważony.

Analiza liczby punktów zdobytych przez uczniów w poszczególnych szkołach pokazała również, że największy problem dla młodzieży stanowi matematyka. Z tego przedmiotu obserwujemy największe zróżnicowanie w poziomie przyswojenia wiedzy. Najlepsi uczniowie w szkołach nr 1, 4, 5, 6, 8 i 12 otrzymali po 100 punktów, ale najgorsze wyniki w tych szkołach to odpowiednio: 4, 44, 6, 0, 12 i 8 punktów.

Z analizy wyników z trzech ostatnich lat, której dokonała Oświata Miejska w Otwocku, wynika także, że zawsze powyżej średniej powiatu są: w przypadku  języka polskiego – uczniowie SP nr 4 i SP nr 12, z matematyki – uczniowie SP nr 6, a z języka angielskiego – uczniowie SP nr 1, 4, 6 i 12. W pozostałych placówkach bywało różnie – wynik był niższy od średniego osiągniętego w całym powiecie.

Jak zapewnia dyrektor Michalczyk, każda szkoła przeanalizowała wyniki swoich uczniów, rady pedagogiczne poszczególnych szkół wyciągnęły z nich wnioski, które są przyjęte do pracy na bieżący rok szkolny.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDruhowie z naszych OSP potrzebują sprzętu. Jakiego? Gdzie poszukują finansowania?
Następny artykułOskarżenia pod adresem metropolity o tuszowanie molestowania