A A+ A++

Czwarta linia metra na początku przygotowań do budowy. Ratusz informuje o wyborze firmy, która w ciągu aż trzech lat wykona na razie prace przedprojektowe za ponad 50 mln zł. W 2027 r. okaże się m.in., czy pociągi będą jeździły bez maszynistów.

Metro w Warszawie ma teraz 46 km i 38 stacji na dwóch liniach. 4 km kolejnych tuneli i trzy przystanki na Bemowie są w budowie: Lazurowa, Chrzanów i Karolin. A oprócz nich baza techniczna. To inwestycja, która zdrożała z 1,6 mld zł do ok. 2,3 mld zł, a jej oddanie przesuwa się z 2022 r. na lata 2026-27.

W piątek, 12 lipca z ratusza nadszedł komunikat: “Ruszają prace nad najdłuższą linią metra w stolicy”. Tak, jakby miała się już zaczynać kolejna budowa. Tymczasem chodzi o bardzo wstępną fazę przygotowań, czyli dokumentację przedprojektową. W dodatku podpisanie umowy z jej wykonawcą może się opóźnić, jeśli zaczną się odwołania i procesy w sądzie. Już w maju po otwarciu ofert w przetargu zanosiło się, kto zdobędzie ten kontrakt, choć różnice cenowe nie były duże.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułJak wydłużyć żywotność filtra DPF: sprawdzone sposoby i triki
Następny artykułOdkrył, jak nie wydawać na dzieci na wakacjach. W sieci zawrzało. “Są na umowie o pracę czy zlecenie?”