AI MUSI ZDOBYĆ ZAUFANIE CZŁOWIEKA
W 2019 r. NASK przeprowadził badanie „Sztuczna Inteligencja w społeczeństwie i gospodarce” na reprezentatywnej próbie polskich internautów. Obawiają się oni, że wraz z rozwojem AI ich prywatność będzie narażona na śledzenie (61 proc.) i wzrośnie bezrobocie (40 proc.). Trzech na czterech internautów deklaruje, że dążenie do przyspieszenia rozwoju technologii AI nie upoważnia prywatnych i publicznych instytucji do nieograniczonego dostępu do prywatnych danych. Inteligentna technologia, jak wszystko, co nowe, musi zdobyć zaufanie człowieka. Badanie „Global Opinions and Expectations about AI” przeprowadzone przez IPSOS w 2022 r. pokazuje, że – po pierwsze – zaufanie wobec AI koreluje dodatnio z jej rozumieniem (tzn. wiedzą, czym jest AI), a po drugie, że zarówno zaufanie, jak i zrozumienie AI jest większe w krajach rozwijających się (Chiny, Indie) niż w krajach zamożnych (USA, Wielka Brytania, Niemcy). Przynajmniej w naszym kręgu kulturowym widać wyraźnie, że aby cieszyła się większym zaufaniem, potrzebujemy działań edukacyjnych oraz przykładów rozwiązań, w których AI pomaga człowiekowi. Na rynku pojawiają się już produkty, które mogą zwiększyć pozytywne nastawienie. Dominika Bettman, prezeska Microsoft Polska, w podkaście „Forbesa” mówiła, że czuje się zaopiekowana przez Vivę, nową platformę środowiska pracownika: „Korzystając z niej, mam odczucie, że w tle działa czuła, sztuczna inteligencja, wrażliwa na moje potrzeby”.
NARODZINY SOFT AI
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS