A A+ A++

PKP PLK szykują następny remont na linii kolejowej nr 7 pomiędzy Warszawą Wschodnią a Wawrem. To II etap modernizacji „siódemki”, na który właśnie ogłoszono przetarg. Projekt zakłada, że od Warszawy Wschodniej do PKP Wawer będą dwa tory, ale od PKP Gocławek do PKP Wawer powstaną aż cztery. Budowa prawdopodobnie rozpocznie się jeszcze w tym roku, prace mają być realizowane przy zachowanym ruchu pociągów. W kolejnym etapie inwestycji, która będzie realizowana w późniejszym terminie, cztery tory zostaną zbudowane na dalszym odcinku od Wawra do Otwocka.

AGNIESZKA JASKULSKA

Przetarg na wykonanie prac budowlanych na odcinku z Warszawy do Otwocka dotyczy modernizacji linii kolejowej na wysokości Warszawy Wschodniej i Wawra. – Na modernizowanym odcinku powstanie nowy przystanek Warszawa Wiatraczna. Będzie on znajdował się w pobliżu szpitala przy ul. Szaserów. Dzięki czemu kolej zapewni lepszy dojazd do kliniki – informuje Karol Jakubowski z PKP Polskie Linie Kolejowe.

– Na przystanku Warszawa- Olszynka Grochowska kładka nad torami zostanie wyremontowana i wyposażona w windy. Peron będzie dostosowany do osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Natomiast przystanek Warszawa-Gocławek będzie bliżej wiaduktu na ulicy Marsa. Powstanie nowy węzeł komunikacyjny łączący kolej z komunikacją miejską. Zostanie wybudowany nowy peron. Będzie przejście podziemne z pochylniami i schodami oraz dojściem na peron. Windy i schody zapewnią dostęp do wiaduktu – tłumaczy Jakubowski. I dodaje, że na przystanku Warszawa-Wawer peron zostanie przebudowany, a w przejściu podziemnym będą windy. – Wiata peronowa zostanie odrestaurowana. Podobnie jak na pozostałych przystankach, dla podróżnych będzie zamontowany system informacji wizualnej i głosowej – mówi przedstawiciel PKP PLK.

Na modernizowanym fragmencie zostanie przebudowany układ torów. – Na tym odcinku planowana jest modernizacja dwóch istniejących torów od Warszawy Wschodniej aż do Wawra oraz budowa dwóch dodatkowych torów dla pociągów dalekobieżnych od Gocławka do Wawra – mówi Karol Jakubowski. Zostanie przygotowany nowy układ torów od Wawra do Otwocka, który będzie realizowany w kolejnym etapie inwestycji (budowa czterech torów zapewni płynne prowadzenie ruchu pociągów dalekobieżnych, podmiejskich i towarowych między stolicą a Lublinem). – W ramach inwestycji przewidziano montaż nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym, który zapewni jeszcze lepsze bezpieczeństwo – podkreśla Jakubowski.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułCo siedzi w piankach marshmallows?
Następny artykułKoronawirus w Sanoku: bez paniki, pozwólmy działać służbom