Z nowej drogi będą mogły korzystać wszystkie pojazdy o masie do 3,5 tony. Mieszkańcy są pewni, że ruch i hałas będą nie do wytrzymania. Jednak na wyciszenie ekranami miasto nie ma pieniędzy.
Mowa o przedłużeniu Szlaku Bursztynowego. Pierwszy etap jest na ukończeniu. Budowa drugiego planowana jest w drugiej połowie 2023 roku. Osiem lat temu mieszkańcy zostali poinformowani, że na całej długości droga będzie dwupasmowa – po jednym pasie w każdym kierunku. I wszędzie, gdzie są domy, zostaną ustawione ekrany akustyczne. Inwestycja jest na finiszu i okazało się, że tamte plany są nieaktualne.
“Obwodnica” Kalisza
Koncepcję budowy południowej obwodnicy Kalisza opracowali i zapisali w 1940 r. w dokumencie planistycznym Niemcy. Władze miasta do pomysłu wróciły po wojnie i przez lata plan był jedynie aktualizowany. Budowa – podzielona na kilka etapów – ruszyła w 2004 r. Teraz to wewnętrzna obwodnica o długości niewiele ponad trzech kilometrów. Szlak Bursztynowy zaczyna się przy ulicy Górnośląskiej i do Częstochowskiej jest dwupasmowy w obu kierunkach, a dalej, do Łódzkiej, droga ma po jednym pasie w obie strony. Dopuszczony jest ruch wszystkich pojazdów – także tranzyt. Obecnie trwa budowa kolejnego odcinka.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS