Kongres ma na celu podzielenie się dobrymi praktykami firm wdrożonymi przez czas trwania pandemii. Odbywa się w konwencji programu informacyjnego i przeznaczony jest przedsiębiorców, pracowników na wszystkich szczeblach zawodowych. Forbes jest patronem medialnym tego wydarzenia.
– Radzenie sobie ze zmianą lub stratą jest nieuniknioną częścią życia. W pewnym momencie każdy doświadcza niepowodzeń w różnym stopniu. Niektóre z tych wyzwań mogą być stosunkowo niewielkie (nie dostanie się na zajęcia, na które chciałeś się dostać), podczas gdy inne są katastrofalne na znacznie większą skalę (huragany, tornada, ataki terrorystyczne). Sposób, w jaki radzimy sobie z tymi problemami, może odegrać znaczącą rolę nie tylko w wyniku, ale także w długoterminowych konsekwencjach psychologicznych. Osoby odporne są w stanie wykorzystać swoje umiejętności i mocne strony, aby poradzić sobie z problemami i wyzwaniami oraz podnieść się po nich – mówiła podczas otwarcie Kongresu jego pomysłodawczyni i organizatorka – Victoria Iwanowska.
Kongres w rocznicę pandemii
Kongres Dobrych Praktyk organizowany rok po wybuchu pandemii pokazuje, że budowanie odporności stanie się zadaniem na kolejne lata. W Kongresie bierze udział ponad 100 panelistów. Jeden z nich – profesor Jerzy Hausner – podsumowując raport OEES „Państwo i my. Osiem grzechów głównych Rzeczypospolitej – 5 lat później” mówił, że idea Kongresu Dobrych Praktyk odpowiada „drodze solidarnego rozwoju” opartej na zaufaniu, odpowiedzialności, współtworzeniu i nowych kompetencjach. Codziennie – jak kontynuował – dokonujemy bowiem wyboru drogi, czy jest ona solidarnym rozwojem, czy autorytarnym bezpieczeństwem. I dotyczy każdego obszaru naszego życia.
W trakcie panelu „Najlepsze Praktyki okiem CEO – panel Prezesów i Prezesek” Kuba Sito prowadzący wraz ze swoimi gośćmi szukał odpowiedzi na pytanie, jak organizacje i ich liderzy poradzili sobie w praktycznym zderzeniu z rzeczywistością świata VUCA i co z perspektywy dzisiejszej zrobiliby inaczej. Dla wszystkich uczestników istotnym wątkiem była komunikacja. Dobry przepływ informacji, zwłaszcza w pierwszych kilku miesiącach pandemii początkowo nacechowany był chaosem, wynikającym z nieznanego i też zbyt dużą ilością spotkań, które nie zawsze były efektywne.
– Przepaliliśmy za dużo czasu, komunikacja powinna być bardziej efektywna poprzez oszczędności czasu, by nie uczestniczyć non stop w spotkaniach. Wnioski wyciągaliśmy na bieżąco – dodawał Marcin Balicki, CEO Millenium Leasing.
Z kolei Katarzyna Draniak Mierżyńska, CEO Purles przyznała, że z dzisiejszej perspektywy „skorzystałaby już na początku z know-how firm specjalizujących się w nowych tematach, wspierających wyzwania”.
Dla Macieja Hermana CEO Wedla największym wyzwaniem była zmiana, która dotyczyła podstawowych regulacji dotyczących działania firmy, obostrzeń wprowadzanych przez rząd, często bez zapowiedzi, a to wprowadzało ogromne perturbacje w działaniach firm.
Istotnym wątkiem podkreślanym przez panelistów było zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom i empatia tak ważna w relacjach międzyludzkich. – Empatia to rozumienie pracowników, ich wyzwań i zagwarantowanie takich warunków pracy, by zmniejszyć ich stres – podkreślił Herman.
Dobre praktyki w firmach
Dla wszystkich liderów istotne było to, aby zmiany były trwałe i praktyki wdrożone w trakcie tego pełnego wyzwań czasu kontynuowane, i tego oni i ich zespołu pilnują.
Maciej Panek z CEO Panek CarSharing podsumował: znamy siebie na tyle na ile nas poznano, dlatego warto dbać o dobre praktyki.
A co według liderów pomaga w trudnym czasie stałego kryzysu? Katarzyna Draniak – Mierżyńska postawiła na wytrwałość, pozytywną energię i holistyczność. Dla Marcina Balickiego ważna jest zwinność, czyli zdolność do nieskończonego sposobu działania. Maciej Panek postulował z kolei antykruchość i dbanie o nią, a Maciej Herman stawia na empatię i strategię biznesową, w którą ta ważna cecha wpisana jest na stale.
Wątek empatii i leadershipu przewijał się zresztą pr … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS