Praca w call center oferuje wiele możliwości rozwoju i pozwala wzmocnić kompetencje miękkie. Szansę zatrudnienia w profesjonalnej centrali telefonicznej może otrzymać każdy – także osoby bez doświadczenia.
Na czym polega praca w call center?
Call center zajmuje się telemarketingiem i obejmuje usługi, które polegają na telefonicznej obsłudze klienta i wsparciu procesu sprzedażowego. Praca na infolinii wiąże się z nawiązaniem bezpośredniego kontaktu z osobami potencjalnie zainteresowanymi produktem lub usługą, prezentowaniem nowej oferty, zwiększaniem sprzedaży oraz rozwiązywaniem problemów i zgłoszeń w czasie trwania rozmowy. Doświadczeni kandydaci mogą liczyć na wysokie zarobki, natomiast początkujący mają przed sobą wiele możliwości rozwoju i awansów. Kogo w szczególności mogą zainteresować oferty pracy na słuchawce?
Kandydaci do pracy w call center nie muszą mieć doświadczenia, ale zatrudnienie na podobnym stanowisku w przeszłości będzie dużym atutem i umożliwi otrzymanie lepszych warunków na start. Profesjonalne centrum telefoniczne od początku podjęcia współpracy zapewnia specjalistyczne szkolenia przygotowujące do samodzielnej obsługi infolinii i pracy w przyjętym systemie telemarketingowym.
W pracy na słuchawce ważna jest komunikacja i wykorzystanie umiejętności interpersonalnych w procesach sprzedażowych. Pracodawcy zwracają dużą uwagę na komunikatywność – dodatkową zaletą będzie znajomość zasad nowoczesnego marketingu oraz języków obcych. Przy wymaganych umiejętnościach warto również uwzględnić obsługę komputera, jednak kandydaci nie muszą dysponować sprzętem do rozpoczęcia pracy.
W większości call center potrzebne akcesoria i komputer udostępnia pracodawca. Niektórzy pracodawcy (tacy jak na przykład Polcall z Częstochowy) umożliwiają również pracę zdalną oraz elastyczne dostosowanie grafiku.
Jakie są obowiązki pracownika w call center?
Praca w call center wiąże się z realizacją różnych projektów telemarketingowych. To m.in. telesprzedaż, pozyskiwaniem leadów, umawianie spotkań, obsługa klientów i wsparcie techniczne.
W ramach swoich obowiązków pracownik na słuchawce:
- prezentuje ofertę firmy – przedstawia nowe produkty lub usługi,
- odpowiada na pytania klientów,
- awiera umowy,
- przyjmuje reklamacje,
- przeprowadza ankiety,
- zapewnia wsparcie techniczne i w rzeczywistym czasie rozwiązuje pojawiające się problemy.
Większe firmy realizują również zakres usług typowych dla contact center. Dzięki temu pracownicy mają możliwość zdobycia kwalifikacji w prowadzeniu kampanii marketingowych z wykorzystaniem mailingu, SMS-ów, a także formalnej obsłudze spraw administracyjnych.
Jedną z największych zalet pracy na słuchawce jest możliwość zatrudnienia w formie zdalnej. Dzięki nowoczesnym systemom telemarketingowych wykorzystywanych przez call center do pracy potrzebne jest wyłącznie połączenie z internetem. W dodatku wiele firm oferuje elastyczne godziny pracy, dzięki czemu studenci oraz osoby, którym zależy na pracy dorywczej, mogą pogodzić swój dzienny grafik z wykonywaniem obowiązków konsultanta.
Call center umożliwia zrobienie kariery w interesującej branży, a ambitni pracownicy mogą szybko awansować na managerów koordynujących wybrane projekty lub otrzymać stanowiska kierownicze. Wśród pozostałych zalet warto wymienić premie i różnego rodzaju benefity.
Przeczytaj także:
Jak pozyskać nowych klientów do swojego biznesu za pomocą telemarketingu?
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS