Miasto ma już gotowe programy funkcjonalno-użytkowe dla dwóch planowanych inwestycji tramwajowych: nowej linii na Parkitkę i remontu istniejącej na Kucelin. Szacowany koszt obu – 326 mln zł, przy czym Częstochowa liczy na 225 mln zł eurofunduszy. Dojdą też dodatkowe wydatki: zakup wagonów i modernizacja “mostu surówkowego”.
Miasto ma już gotowe programy funkcjonalno-użytkowe dla dwóch planowanych inwestycji tramwajowych, które chce zrealizować ze środków europejskich na lata 2021-2027. Władze Częstochowy rozważały kilka różnych projektów, jak domknięcie wielkiej pętli na Rakowie, czyli odbudowę trasy Łukasińskiego – Limanowskiego, czy przedłużenie linii do Lasu Aniołowskiego. Zdecydowano się jednak na budowę linii na Parkitkę oraz modernizację torowiska na Kucelin. Te dwie inwestycje są najbardziej potrzebne, bo Parkitka to najszybciej rozbudowująca się dzielnica Częstochowy, a w firmach na pohutniczych terenach pracuje 12-14 tys. osób.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS