Urząd miasta ogłosił konkurs w lutym. – Rozpisujemy go, żeby dyrektor – nowy lub dotychczasowy, jeśli tak zakończy się procedura – miał pełny mandat do kierowania teatrem i kreowania jego działalności artystycznej – mówił wtedy Aleksander Wierny, naczelnik miejskiego wydziału kultury, promocji i sportu.
W warunkach konkursu zapisano, że kandydaci muszą być magistrami w dziedzinie sztuki, nauk humanistycznych lub społecznych, mieć doświadczenie na stanowisku kierowniczym w instytucjach związanych z działalnością teatralną, znać m.in. przepisy dotyczące instytucji kultury, samorządów, finansów publicznych, wiedzieć, jak zdobywać pozabudżetowe pieniądze. Istotne były też m.in. znajomość lokalnych i krajowych środowisk twórczych, umiejętność kierowania zespołem, kreatywność, komunikatywność, zdolność do podejmowania szybkich decyzji, odporność na stres. Każdy ze zgłaszających musiał również przedstawić wizję funkcjonowania i rozwoju teatru w Częstochowie na kolejne lata.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS